Gå til innhold

Spørre legen om å få sette igang fødselen...


trøtt-ja

Anbefalte innlegg

I dag skal jeg til kontroll - jeg blir så sliten av å gå sånn her jeg nå.

Jeg er 7 dager over, veldig forskjølet og bihulebetennelse + at jeg har sammentrekninger med varierende smerte som jeg våkner av om natten...

Sove sammenhengende en hel natt????Er det noen av oss som har det nå??

I det hele tatt så vil jeg spørre om legen kan henvise meg til føden... jeg har ikke tatt no sjekk om hvor moden jeg er..Har bare gått til lege.. Det kan jo ikke være negativt å sette igang fødsel når man er overtid...???Har noen erfaring ???

Leste denne artikkelen..huff det kan ikke være sunt å lese for mye

http://www.kunnskapssenteret.no/index.php?artikkelid=738&back=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg:)

 

Dette høres slitsomt ut. Det er sikkert ikke noe neg å sette igang en fødsel nå, men kansje det er nettopp derfor den ikke setter igang selv enda at du ikke er i form. Kroppen trenger å være i form for å gjennomgå en fødsel. Som regel kommer bebisen når kroppen din og den er klar:) ..men jeg skjønner for all del atdu er sliten og lei:)

 

LYKKE TIL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bebi123, leste også artikkelen du viste til, og husk at det ikke er noen norsk studie. I Norge er barnedødligheten fra uke 38-42 0 per 1000 (se fhi.no), men øker litt igjen i uke 43 (men det er høyere dødlighet i uke 36-37 enn i 43).

 

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5670&MainArea_5661=5670:0:15,3278:1:0:0:::0:0&MainLeft_5670=5544:50919::1:5675:3:::0:0

 

(se grafen: perinatal dødelighet etter svangerskapsuke)

 

Men når det er sagt, så er jeg like bekymret. Er ikke veldig bekymret for å gå litt over en uke over termin, men nærmer det seg 2 uker blir jeg nok nervevrak. Synes allikevel det var beroligende å vite at det er så godt som 0 dødsfødsler mellom uke 38-42 i Norge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Føler med deg! :(

 

Det er jo verdt et forsøk å snakke med de på føden. Men jeg er ikke sikker på om de vil gjøre det nå som du er syk, siden kroppen da trenger krefter til å bekjempe sykdommen. Jeg er 9 dager over og har ligget med omgangsyke i 2 dager nå, og er helt utslitt. har hatt rier i natt, men på en måte håper jeg at han kan holde seg der en liten stund til - sånn at jeg har krefter til selve fødselen...

 

Jeg tror ikke det er særlig gøy å få satt i gang en fødsel hvis men allerede er tappet for energi. Da ville jeg nok heller ha gått noen dager ekstra over tiden.

 

Min mor gikk 16 dager over med meg, og hele 23 dager over med broren min, uten at det førte til noen komplikasjoner. Det går som oftest helt greit, så lenge du går til kontroller ofte på slutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått antibiotika av legen, hun sa det samme som dere sier - egentlig tror jeg at jeg har ment det samme...for om fødselen hadde startet på kvelden/natten nå - så hadde jeg ikke hatt krefter.

Dagen er jeg litt tøffere.

Legen ville iallfall at jeg skulle bli frisk igjen - så innen 7 dager så er bebin i armene mine ;) yiiipii

Tusen takk for bra svar fra dere alle, jeg føler meg faktisk litt bedre allerede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...