idamor & lykketrollene Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 får så dårlig samvittighet jeg..når mini ikke har noen andre barn og leke med..=(vet jo ikke engang at den finnes andre barn han... noen andre?
It's all about me Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Men det finnes da masse alternativer så han kan møte andre barn fordet. - Lekeplasser - Lekeland (supert allerede fra de kan krabbe) - Åpen barnehage Før lillegutt begynte i barnehagen var det på disse plassene han møtte mest barn og ikke blant våre venner. Barn leker så bra sammen atte uansett om de har møtt hverandre før eller ikke.
2nj♥ Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Har ikke så mange venner fra tidligere som har barn, men har fått endel nye venner etter at jeg ble gravid/fikk barn, f.eks gjennom barselgruppa. Hvor gammel er gutten din da? Du kan jo oppsøke åpen barnehage, gå på småbarnstreff eller noe?!?
Ladybug~N&E Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 nei "heldigvis" ikke. men jeg har ei venninne som fikk barn da ingen andre hadde. hele 7år før resten av gjengen kom etter fikk hun sin første. det var ikke bare bare og jenta hadde aldri noen å leke med før hun begynte i barnehagen. nå er hun jo skolejente og har venner der men venninna mi har fremdeles ingen venner med barn på eldstedatteren sin alder. tror det var veldig slitsomt for begge to. og fortsatt er. mannen min har en sønn på snart 7 og vi har heller ingen venner som har barn i den alderen. vi har jo denne venninna jeg har nevnt over men jenta hennes er hos faren sin når vi har gutten til samboer hos oss. men det finnes flere løsninger da;) babysvømming babytrall åpen barnehage vanlig barnehage trilleklubb osv osv om du er veldig intr. i av mini skal se andre barn og leke litt så kan du jo kontakte kommunen du bor i og forhøre det om ulike tilbud for barn i den alderen;)
idamor & lykketrollene Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2008 ok..tusen takk for svar..han er 8 mnd.. vet at det finnes diverse sånne ting,men tror ikke det er mye av det rundt her.. dessuten så er jeg usikker på om han uansett kommer til å føle seg utenfor siden de fleste andre har noen de kjenner der.. noen som vet om det er noe sånt rundt holmlia da? hva anbefaler dere va sånne babytreff?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 dra på dib-treff ) mange koselige jenter her inne i samme situasjon. ingen av mine "gamle" venninner har barn, men har møtt flere på treff som jeg er noe sammen med.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Vi hadde ingen venner med barn. De fleste av våre venner vurderer barn nå Stresset ikke med det. De fikk jo møte barn i bhg. hele dagen, og i helgene var vi ganske ofte på barnearr. som konserter, teater, svømming osv. I åpen bhg. møtte mannen min en mor som vi var litt sammen med før den familien flyttet. Det er koselig å ha venner med barn spesielt når barna er fra 3-4 årsalderen og en finner på ting i helgene. Den siste tiden har vi hengt sammen med foreldre og barn fra barnehagen, og selv om vi voksne ikke akkurat er nære venner så trives barna våre godt. Lettere å arrangere grilltur når noen andre er med. Så vår løsning er vel at bhg. er en grei plass å møte forldre og barn.
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 var ikke klar over at barnet bare er 8mnd. Åpen barnehage og babysang er jo en super mulighet. Og dib treff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå