Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ææærg..er egentlig bare sinna på meg selv nå..Er livredd for å revne når den tid kommer..Og nå har jeg lest masse innlegg innpå her om folk som revner fra a til å. Det virker som om det er unormalt å ikke revne..Uff er så sinna over at jeg var så dum å leste det. Har jo sååå angst for det fra før...

Jeg skal virkelig sørge for å massere mellomkjøttet med fødselsforbredende olje flere ganger om dagen ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg smurte ikke med noe, men revnet ikke en eneste liten millimeter, engang. Det viktigste er at du følger jordmors instrukser om når du skal presse og når du skal vente, slik jeg har forstått det.

Skrevet

Jeg revnet bare pittelitt, men merket det overhode ikke. Og etter at de fikk pynta på dåsa mi med litt hardangersøm, har ikke tissen min sett bedre ut :-D.

Ikke noe å være redd for!

Skrevet

ej revna ei lita rift.ingenting de..systra mi fødde en unge på 4700gr å 55cm 1 sting!

trukje du skal bekymre deg.de skjer den me maxuflaks .

Skrevet

jeg har angst for det jeg også men snakket med jm i dag hun sa jeg kan få lokal bedøvelse og bli litt klippet ikke vondt det.Eller pudental blokade bedøvd da også

Skrevet

Klipper de lenger da...?

Har en venninne som fødte i mai og hun fikk beskjed om at de gjorde ikke det lenger uten det var høgst nødvendig. De ente det var bedre med naturlig revning...

Skrevet

Ja, de klipper hvis du er for trang og sliter med å få trykket barnet ut. Men ellers stemmer det som du skriver, de klipper bare om det er nødvendig. Det har noe med at når du blir klippet så kan det ødelegge arrvev og noe med nerver og sånt. Derfor er det best om kroppen takler det selv...

Skrevet

Det er jo bare 4 % som revner helt gjennom. Jordmødrene i Norge har de siste årene hatt VELDIG fokus på å lære hvordan man hindrer store revner. Pass på å ikke spis for mye godteri (høyt sukkerinntak gir stort barn) og hold deg sånn tålelig i form så du takler fødselen, ellers er det ikke stort å gjøre fra eller til. Om du skulle revne er det heller ingen krise. De fleste blir helt normale igjen i løpet av få måneder. Skjønner godt at du er nervøs for det, men det er desverre bortkasta tid og energi å bekymre seg over det. Lykke til med fødsel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...