Gå til innhold

Kan noen fortelle meg noe om dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tegn på at barnet ikke har det godt?Hvordan vet vi det da? og hvordan kan vi forstå og hjelpe.Og hvordan lærer vi oss hva slags mat eller hvilke aktiviteter som påvirker barnet negativt, og hvordan unngår vi dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror dette kommer til oss ganske naturlig jeg da....

man lærer seg fort å tyde de forskjellige lydene/gråten.

tørst, sulten, våt, trøtt osv osv. dessuten ser man fort på barnet sitt om det trives eller ikke. gjennom smil og latter, sutring, grining, førnøyde lyder og hyl. bevelgelser, ansiktsuttrykk!! det er helt utrolig å se alle de faktene en baby gjør for å fortelle hva den mener!! og man vet instinktivt hva de forskjellige faktene betyr.

barnet er i veldig flink til å si ifra, på sin måte vel å merke, at dette liker det ikke. enten det gjelder mat eller aktiviteter. du vil fort legge merke til hva som betyr hva. og når du ikke vet så har du mange rundt deg å spørre;) familie, venner, helsestasjonen og legen.

og som med alt annet så må man prøve å feile her også... hvertall ang. mat og aktiviteter som du nevner spesitfikt.

man blir aldri utlært som forelder men som forelder kjenner man barnet sitt best. og når vi selv kommer til kort er ikke råd/hjelp langt unna;)

tro meg: dette kommer helt naturlig til deg!! det ligger inni deg det. morsinstinktet. morsfølelsen. ønsket om å gjøre det aller beste for din baby!

Skrevet

Tenkte på når de ligger inne i magen;-)

Skrevet

aha;) skjønte ikke det jeg da!! men da håper jeg noen nervøse førstegangs leser innlegget alikevel! hehe

tror ikke man kan gjøre stor annet enn å bruke sunn fornuft når man er gravid heller jeg da... mosjon og et sundt og variert kosthold er vel det som er anbelfalt. babyen merker jo hva du spiser. sukker f.eks. stort annet kan man ikke gjøre. annet enn ting som er behagelig for en selv. har du det behagelig så har babyen det mest sannsynlig behagelig.

det er vel ikke så lett å vite om babyen trives eller ikke under div. aktiviteter. de ligger godt i livmora- spark og bevegelse betyr gjerne en aktiv baby som viser trivsel;)

men jeg tror også her at man merker at ting er som de skal være.

du må bare bruke sunn fornuft og mammahjertet ditt til å finne ut av hva som fungerer best for dere mens babyen enda ligger i magen;) jeg reflekterte desverre ikke noe serlig over det du spør om her. jeg gjorde bare som jeg pleide å gjøre. bare passet litt ekstra på magen;)

Skrevet

Takk for svaret ditt;-)

Lurte særlig på det med aktivitet,om man kunne

gå utifra at barnet hadde det bra med mye aktivitet ;-)

Var inne på en nettside tidligere,så begynte tankene å vandre ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...