enas Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Jeg flyttet fra Norge 7 år siden. Tenker (seriously) å flytte tilbake selv om Jeg har to barn på 6 og 8 år som kan ikke norsk i det hele tatt( De snakker arabisk hjemme og engelsk på skolen). Tror du de kan få extra hjelp på skolen når vi flytter.
Arb.ledig husmor Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Hadde eg vært deg, ville eg sendt en mail til kultur og oppvekst i en eventuell kommune du vil flytte til, og høre om barna dine kan få noe ekstra hjelp i skolen.. Vil no tro at de får litt hjelp...
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Ja, de får ekstra hjelp på skolen. Det har de krav på. Hvor bor dere nå egentlig?
enas Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2008 Vi bor i London nå og tenker å flytte til Moss eller Fredrikstad.
Poteto Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 dei får språk hjelp på skolen så det må du ikke anke på. lærer det ganske fort og.
enas Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. februar 2008 Jeg er Araber og mannen min også men bodde i Norge og savner livet der.
Poteto Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 så kom tilbake da kan jo begynne å lære barna dine sånne små ord viss dere tenker på å flytte,.. som takk. ja, nei osv..
enas Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. februar 2008 De kan si noen ord som Ja,Nei,takk,god morgen,god natt,Hva heter du? og de kan si nummer opptil 10. Men jeg skal prøve å snakke mer foran dem før vi flytter fordi det blir snart(i sommeren tenker vi).
peonererfine Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 De får sikkert ekstra hjelp på skolen, ja. Lykke til med valget! :-)
ToPrinsesser<3 Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 Barn plukker ganske fort opp nytt språk, og siden de allerede er to-språklig tror jeg de fort vil sette seg inn i det norske språket. Viktig at du snakker en del norsk med dem hjemme også vil jeg tror.
MamiMaribel Skrevet 26. februar 2008 #11 Skrevet 26. februar 2008 Jeg er ganske sikker på at de har krav på norksundervisning, men ta en telefon til kommunen du tenker å flytte til. Da får du et raskt og riktig svar. Lykke til, det vil helt sikkert gå bra. Barn er jo veldig tilpasningsdyktige, og lærer utrolig fort! De vil helt sikkert oppleve overgangen til nytt språk og nytt land tungt en liten periode, men det nok gå seg fort til:-)
sak66 Skrevet 26. februar 2008 #12 Skrevet 26. februar 2008 Hei.her i Oslo finnes noe som heter mottaks-skole,spesielt beregnet på barn som ikke kan norsk, og som allerede er i skolealder.Vet ikke om det finnes andre steder.Kanskje du selv kan forberede dem slik at de ihvertfall kan det mest elementære når de kommer tilbake?Barn lærer jo fort,men om de skal begynne i vanlig skole med engang er de sikkert tjent med ihvertfall å kunne kommunisere litt på norsk.
enas Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 26. februar 2008 Ja men vi skal ikke flytte til Bergen.Vi skal til Fredrikstad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå