Gå til innhold

Tenker å flytte tilbake til Norge..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet fra Norge 7 år siden. Tenker (seriously) å flytte tilbake selv om Jeg har to barn på 6 og 8 år som kan ikke norsk i det hele tatt( De snakker arabisk hjemme og engelsk på skolen).

Tror du de kan få extra hjelp på skolen når vi flytter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde eg vært deg, ville eg sendt en mail til kultur og oppvekst i en eventuell kommune du vil flytte til, og høre om barna dine kan få noe ekstra hjelp i skolen..

Vil no tro at de får litt hjelp...

Skrevet

Ja, de får ekstra hjelp på skolen. Det har de krav på.

Hvor bor dere nå egentlig?

Skrevet

Vi bor i London nå og tenker å flytte til Moss eller Fredrikstad.

Skrevet

dei får språk hjelp på skolen :) så det må du ikke anke på. lærer det ganske fort og.

Skrevet

Jeg er Araber og mannen min også :) men bodde i Norge og savner livet der.

Skrevet

så kom tilbake da ;)

kan jo begynne å lære barna dine sånne små ord viss dere tenker på å flytte,..

som takk. ja, nei osv..

Skrevet

De kan si noen ord som Ja,Nei,takk,god morgen,god natt,Hva heter du?

og de kan si nummer opptil 10.

Men jeg skal prøve å snakke mer foran dem før vi flytter fordi det blir snart(i sommeren tenker vi).

Skrevet

De får sikkert ekstra hjelp på skolen, ja. Lykke til med valget! :-)

Skrevet

Barn plukker ganske fort opp nytt språk, og siden de allerede er to-språklig tror jeg de fort vil sette seg inn i det norske språket. Viktig at du snakker en del norsk med dem hjemme også vil jeg tror.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at de har krav på norksundervisning, men ta en telefon til kommunen du tenker å flytte til. Da får du et raskt og riktig svar.

Lykke til, det vil helt sikkert gå bra. Barn er jo veldig tilpasningsdyktige, og lærer utrolig fort! De vil helt sikkert oppleve overgangen til nytt språk og nytt land tungt en liten periode, men det nok gå seg fort til:-)

Skrevet

Hei.her i Oslo finnes noe som heter mottaks-skole,spesielt beregnet på barn som ikke kan norsk, og som allerede er i skolealder.Vet ikke om det finnes andre steder.Kanskje du selv kan forberede dem slik at de ihvertfall kan det mest elementære når de kommer tilbake?Barn lærer jo fort,men om de skal begynne i vanlig skole med engang er de sikkert tjent med ihvertfall å kunne kommunisere litt på norsk.

Skrevet

Ja men vi skal ikke flytte til Bergen.Vi skal til Fredrikstad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...