Gå til innhold

Dalacin og Gardnerella

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tabletter nå.. men skjønner at det er både fordeler og ulemper uansett hva jeg gjør... Er vist ikke bare bare å behandle heller.. Dessuten sa legen jeg skulle bruke vagiatorene i 7 dager siden jeg var gravid.. apoteket reagerte på dette, da vanlig er 3 dager.. noen som har noen erfaringer?

Jeg har stort sett ingen plager, kanskje litt økt utflod, burde jeg behandle eller la det gå sin gang?

Vil gjerne høre andres erfaringer osv..

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen erfaring, men ville ihverfall tatt hele kuren på 7 dager dersom legen har foreskrevet dette. Det er nok sannsynligvis pga at man skal være helt sikker på at alt "vekke", og det er dumt å måtte gå en ny kur med antibiotikum samt resistensutvikling. Er nok også fint å ikke være til fare for infeksjons hos barn ved fødsel kanskje? Lykke til

Skrevet

Hei. Jeg fikk for en stund siden dalacin kur på 7 dager , foreskrevet av overlege på gyn. pol.Fikk beskjed av apoteket at det var viktig og få kremen "langt" nok inn i skjeden så den fikk virke ordentlig. Jeg hadde ikke gardnerella men en farget utflod , som ble behandlet etter føre var prinsippet. - Ble helt kvitt utfloden.

Bedre og behandle enn å risikere premature rier og eventuellt prematur fødsel.

Skrevet

Men er det bra å bruke stikkpillene? eller bør en ha krem? hva har andre hatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...