Plutseliten :) Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 ...hehe...der er det sikkert ikke så dumt å være heller Men....det har vært skrevet om rosa og lyseblå og beige farger på klær til ungene. Og om de kler eller ikke kler de forskjellige fargene. Jeg må innrømme at jeg ikke har peiling *rødme* Haha..så da lurer jeg på om jeg kler gutten totalt feil...for han har både lyseblå og mørkeblå og beige Er det en greie at de lyse kler sånne farger osv? Jeg har seriøst ingen anelse..... Han minstemannen min har brune øyne og lyst hår....kler han rosa da? Det eneste jeg har sett og skjønt er at i en spesiell grønnfarge han har på en genser ser han utrolig blek ut Ikke at det er veldig viktig for meg,så lenge ungen er ren,tørr og varm...men kunne vært moro å visst litt mer da,om farger og sånt )
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 jeg er muligens helt på jordet jeg og... mine er skikkelig blonde og blåøyde. Så jeg kler gutta i lyseblått og brunt. Rødt og mørkeblått er og fint. Men jeg hadde en genser på superdupergutten i dag som han ble enda blekere i.. den var sånn grønnblålys greie.. Funka ikke. Orange( sterk) funker heller ikke... Superduperjenta er litt mørkere i håret og i øyner- hun liker jo svart men det har vel noe med alderen å gjøre. Ellers kjøper jeg rosa og lyseblått til henne. Ellers kler jeg dem i farger som jeg liker og driter i det, så lenge de er rene og varme...
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har to med lyst hår og brune øyne og to med blå øyne og lyst hår...Har ikke så mye peiling jeg heller og en ting er sikkert, uansett hva jeg kjøper til jenta så nekter hun å bruke det er det ikke rosa :0( Føler enda verre egentlig at jeg ikke helt veit hva jeg kler heller, mørkt brunt hår og brune nesten svarte øyne.....Nå ja, ser jo at jeg ikke kler noen farger da...
frøydis m/ 4 Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Det er noe med at noen kler kalde farger og noen varme.Dette har ikke bare med hår og øyne å gjøre, men med hudtypen også. De kalde fargene har ofte mer ispedd av blåtoner enn de varme. At f.eks en varm rødfarge har mer gult iseg enn en kald rødfarge som har mer blått i seg. Jeg kan se at tre av mine unger er finere i ren hvitt enn i off-white. I off-white blir de litt bleke og blasse på et vis. Men det er jo ikke sånn at noen ikke kler en hel fargeskala. Altså jeg kan ikke si at jeg ikke kler grønt, selv om noen grønnfarger gjør meg blek og "sykelig", så finnes det andre grønnfarger som gjør meg strålende :-) Og så tror jeg ofte at man trives best i de fargene man kler best. Og små barn som får velge fritt og ikke er påvirket av andre, vil velge de fargene de kler. Men så kan man jo lure på hvor lenge et barn er upåvirket av andre da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå