Shabby Cheap Chic Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Det har jeg ikke sett.. Bake selv kanskje?
cherry coke Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2008 Kanskje det? Fikk så himla lyst på pita pizza i morgen=)
Shabby Cheap Chic Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Det e rgodt det.. også så lettvint..
Shabby Cheap Chic Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Grove pitabrød 8 stk person(er) - Innsendt av :shiba Nydelig til både lunsj og en trivelig kveldsrett i helgen. 25 g gjær 3 dl vann 1 ts salt 5 dl sammalt hvete, grov Hvetemel til passe smidig deig Sett steikeovnen på 275 grader. Rør gjæren ut i lunkent vann. Ha i saltet og alt det grove melet. Rør inn hvetemelet til du får en blank og smidig deig. Jo mer mel du bruker, jo hardere blir baksten! Del deigen i 8 like store deler. Trill runde boller. Legg et håndkle over, og la dem stå til heving i 15 minutter. Kjevle ut 4 av bollene til flate kaker, omtrent så store som en liten frokostasjett. Legg dem på stekeplaten, og sett dem inn i ovnen med det samme de er kjevlet ut. De siste 4 må du vente med å kjevle ut til like før de skal stekes, ellers vil de ikke blåse opp under steking. Stek pitabrødene omtrent 7 minutter i riktig varm ovn, til de er lysebrune og oppblåste. Frys dem gjerne ned, og tin dem opp igjen i noen minutter i god og varm ovn Fant denne i alle fall..
cherry coke Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. februar 2008 Ja, det er akkurat det...Blir vel kanskje ikke så lettvint om jeg baker pita brødene selv?=) Skitt la gå, det blir pita pizza i morgen, men vanlige pita brød!
Shabby Cheap Chic Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Hehe sant det.. mn man kan vel unne seg litt hvitt brød innimellom.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå