Alvilde<3 Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Vi blir ca 90 stk. Bør vi ha flere av de mest populære kanskje?
Fruen i huset Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Er det ikke 8 personer per kake man regner a? Av de runde kakene i alle fall (tror jeg).
Mamman til 2 Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jeg ville ikke ha masse kaker i mitt bryllup så vi hadde bare en fire etasjers bryllupskake og det holdt plenty til våre 70 gjester. Da hadde vi akkurat sitti til bords i seks timer så folk var rimelig mette
Axus' girlfriend Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Hei! jeg har jobbet på bakeri i noen år - og der regner vi 8 kakestykker på en liten rund kake. hjemmebakte kaker er ofte litt større, så der får du kanskje 10 stk. grovt sett bør dere da ha 9-11 kaker på 90pers = 1 kakestk til per pers. som regel holder dette i massevis, de fleste som gifter seg opplever jo å sitte igjen med masse kaker etter festen:)
1.gang84 Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 min erfaring etter å ha servert i en del bryllup er at kaker er noe det går veldig lite av. i et bryllup med 120 gjester til kaffen hadde man bryllupskaka på tre etasjer, kransekake, kringle, en sjokoladekake. det var igjen en hel del. i et annet bryllup der man hadde gått ut i fra den der åtte per kake eller hva det er, satt de igjen med flere kaker det ikke var tatt av eller det var tatt en bit. så min anbefaling er å ikke overdrive den kake affæren... det er ikke det folk flest har lyst på etter fire-fem timer ved bordet og med (som regel) alkohol innabords..Husk at de jo har fått dessert etter middagen så søtsuget er liksom stilt... men kaffe derimot vil de fleste ha! =) Dette er hvertfall min erfaring! Lykke til med bryllupet! =)
Hvitkløver2020 Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Giftet meg i sommer og vi hadde igjen masse kaker!!!! Regnet 10 per kake. hadde 3 etg bryllups kake.(Cafe Late kake) og mange andre kaker=)!!!! Vi var 110 til kaffen. 65 hadde spist middag også men det var 45 stk som kom til kaffen kl 20.00 og dem spiste jo mer enn oss andre!! Tips fra meg: Bryllupskake, kringle sjokoladekake gele/fromasjkake marsipankake ostekake verdens beste evt muffins, hvis det er mange barn=) Litt variert utvalg er lurt!
mamsen labamsen Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 I bryllupet vårt regnet vi 24 kaker. Her er skikk at gjestene tar med seg kake. Hvertfall av den eldre garde. Flere hadde lagt sammen da til store lukket valnøtt. Ellers var det bløtkaker, sjokoladekaker, kransekake, fromasjkake, ostekake, gulrotkake, kringle, vafler med to ulike grøt typer til og en 3 etasjer byllupskake. Mener det var 3 eller 4 lukket valnøtt da...Vi bestillte en rund fra konditori og 3 firkanta store kom fra gjester.Ikke alle gjestene kjente hverandre og visste hva hver og en skulle ta med. Jeg bakte også 2 kaker til bryllupet foruten bryllupskaka og lukket valnørr som vi bestillte fra konditori. Var bekymret for at det ikke ble nok kaker...............noe som var helt uten grunn forøvrig. Har halve fryseren full av kaker ennå!!! Vi giftet oss i august 2007, og hadde 130 gjester da. Lykke til med bryllup og planlegging!
mamsen labamsen Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Vi regnet ikke ut at vi trengte 24 kaker på forhånd. Vi telte antall kaker etter bryllupet og regnet da at vi hadde 24 kaker.
Alvilde<3 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2008 Tuusen takk for mange gode svar! Er plutselig mye klokere nå : )
Gurine og gulla Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 oj.. jøss.. vi gifetr oss nå på løradg som kommer, vi har 28 kaker.. da har vi tydeligvis alt for mye....:S vi blir 85 stk...
Håperpåønskebaby Skrevet 26. februar 2008 #11 Skrevet 26. februar 2008 Hei. Jeg er konditorlærling, og hos oss regner vi 90 personer på en 5-etasjes bryllupskake, (50 på 3-etasjes og 70 på 4-etasjes). Men kommer veldig an på om familien er "kakefolk" eller ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå