Gå til innhold

Gå uten bh...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmoren anbefalte å begynne å gå uten bh av og til, for å herde brystvortene til amming. Dette har jeg aldrig hørt noen snakke om, men jeg prøver å følge rådet hennes... Ikke veldig behageligt.... Andre som har fått vite dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått anbefalt å ta litt på de. Masere de og dra i de. Noen erfarne damer på jobben min som anbefalte meg dette.

Skrevet

Er man førstegangsfødende er det ikke sikkert man tenker over hvor lurt det kan være, men det skjønner man fort når man har begynt å amme... For brystvortene blir ganske herjet med når babyn begynner å suge i dem..FLERE ganger om dagen.. og de kan bli såre, ømme og skikkelig vonde. Når man ammer er det også ett godt råd og la brystvortene lufttørke etter amming.

Skrevet

lurt å herde brystvortene ja. De blir skikkelig sår når du begynner å amme. Jeg sleit nå innmari. Så jeg tok av bh'n med en gang jeg når jeg leste dette, minnene strømmet på (dårlige...). kjenner de er såre og ømme allerede jeg...gruer meg litt, men håper det blir bedre denne gangen;)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg har hørt 2 tips angående dette.

1: Ta en tannkost og dra over brystvortene hver dag,begynn med et par drag og øke på...

2: Dersom du har en slik type "hampvott" som man bruker på huden for å fjerne døde hudceller, bruk denne på brystvortene, begynn forsiktig og øke på....

JEG vil i alle fall ikke gå uten BH, sikkert greit for de som har faste struttende bryster, men mindre pent på de som har litt hegebryster ;-)

Skrevet

Man kan også gå med ammebh med klaffen nede.

Skrevet

Det går også ann å ta en vanlig froteklut å "skrubbe" brystvortene litt.

Har hørt detta om herding jeg også, og det var rådet jeg fikk...

Skrevet

ville trodd de ble naturlig herdet av sexen jeg??hehe...

Skrevet

Å.. endelig noe jeg gjør riktig. Jeg er ikke så glad i å gå med BH og så fort jeg er kommet hjem fra jobb så blir den tatt av. Går nok uten BH i gjennomsnitt 3-5 timer om dagen.. I går tok jeg den av etter joob og skulle til en venninne senere, merket da jeg kom hjem at jeg hadde glemt å ta den på igjen.

Men så har jeg i utg pkt ganske små pupper og nå strutter de litt fint og ser litt store ut..

Herding av brystvorter med hampvott el syns jeg høres vondt ut? Hvor mye må man gjøre det?

Skrevet

Få din kjære til å herde de.Passer perfekt under sex;)

Skrevet

da får mine bli uherdete de...

går ikke med gjennomvåte t-skjorter å gensrejeg iallefall...

sliter sinnsykt med at jeg lekker...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Ikke mye, begynn å ta et par tak over og øk etterhvert :-) Det som er greit er at vi gradvis øker lengden slik at brystvortene blir herdet over tid. Da slipper vi kanskje unna så veldig såre brystvorter :-)

Skrevet

Tror jeg beholder bh`n min på jeg:) Slappe nok disse jurene....

Herdet ikke sist. Og jeg hadde faktisk aldrig såre brystvorter. I starten smurte jeg brystvortene med en sånn brystvortekrem etter amming, for å forebygge. Fås kjøpt på apoteket.

Skrevet

Jeg har også hørt at man skal dra litt i de osv..Men så hørte jeg her om dagen at det ikke er så lurt hvis produksjonen i brystene har begynt å sette i gang,at de lekker litt,fordi det da blir verre,og de vil lekke enda mer? Noen som kan bekrefte eller avkrefte det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...