Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Poden på 4,5mnd våkner fra hver time til annenhver time på natta. han blir lagt ca 19-19.30 tiden. han blir puppet i søvn, kan det være årsaken til at han våkner så ofte? at han ikke finner søvnen selv, eller er det rett og slett for at han vil ha kos? har prøvd i ca 2 uker å nekte han første runde, men han våkner likevel som vanlig.hvis han ikke får, skriker han ca 5-10 min før han sovner igjen. hvordan får jeg stengt melkekranen om natten?' han har vært slik siden fødselen, tenkte at det ville gå seg til, at han ville regulere dette selv, men den gang ei... - han tar ikke smokk -han er ikke intresert i en slik koseklut, for det har jeg prøvd i lengre tid å venne han på. må jeg vente noen måneder før vi tar noen netter med nedtrapping, og til slutt stenge helt? har ikke sovet mer enn 2 timer sammenhengende siden jeg var gravid!!
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Har samme problem som deg med en gutt som har vanskelig for å finne søvnen selv. Min tar heller ikke smokk/klut. Jeg har lest at dersom de sovner med puppen er det første de tenker på når de våkner pupp! Hvis de deriomot klarer å finne søvnen selv, kan det være nok med å stryke litt på de og gjerne synge litt. Men dette er teori da, vet godt at det ikke er like lett i praksis:/ Før nektet han å legge seg før jeg ammet han når jeg la meg. Kunne ikke amme han, for så å stå opp igjen selv en gang! Slitsomt! Men nå klarer han noen ganger å finne søvnen selv, før jeg legger meg:) (6mnd) Lykke til.. håper du finner ut av det:)
Mariamin Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Hei. Huff, det er forferdelig å ikke få sove sammenhengende. Pga sykdom måtte jeg slutte å amme for ca 1 mnd siden, eller dvs jeg begynte avvenningen da. Jeg ammet fremdeles om natten til ca for 1 1/2 uke siden. Jenta mi er snart 5 mnd gammel. Hun får nå mme til alle måltider, banan på formiddagen og grøt om kvelden. Dette hjalp fremdeles ikke på nattesøvnen. Hun ville ha pupp MANGE ganger om natten. Snakket med hs som sa at hun ikke lenger hadde behov for mat om natten. Vi begynte da avvenning av nattservicen. Jeg strøk henne over håret og snakket til henne, men tok henne ikke opp selv om hun gråt ( så sårt synes jeg...) Det tok 2 netter!! Nå sover hun godt hele natta og er fremdeles en blid, fornøyd og nydelig lita jente. Man må bare holde ut så lenge det varer. Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå