Frk Påske Overtid Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Jeg vet at man helst skal vente ca 6-8 uker etter fødselen før man begynner å trene hardt/løpe.... Men man kan vel begynne å trene magen/situps tidligere...etter et par uker eller noe sånt? Noen som vet??
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Nei magemsuklene må falle på plass skikkelig igjen.. ellers kan du risikere at de ikke plasserer seg der de skal.. men som sagt ditt valg:)
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Vil ikke anbefale deg det nei. Magemusklene har delt seg under svangerskapet, og for å være på den sikre siden bør man vente minimum 2 mnd før man kjører situps på de rette magemusklene. Ellers risikerer du at de ikke samler seg igjen.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Men du kan trene kjernemuskulatur og skrå magemuskler, for det er de rette magemusklene som er strukket. Om du ikke venter med å trene rette musklene, risikerer du at de ikke går ordentlig på plass igjen. Planken og trening av "sideflesk" er bare å begynne med, da...
Synnøve_Solbakken Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Mener jeg fikk beskjed om å vente 6 uker med de skrå magemusklene, og enda lenger med de rette. Tar ganske lang tid før de er på plass, kan kjenne glipen mellom magemusklene lenge.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har også fått beskjed om minimum 6-8 uker før en kan begynne å trene FORSIKTIG! Litt kjipt å risikere at magemusklene ikke kommer på rett plass da bare for at en vil ha litt flatere mage bittelitt fortere!
2SmåTroll Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 du burde nok være litt forsiktig, vet om en som begynte med sit ups litt for tidlig, og hun fikk livmorfremfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå