flypapir Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Vi skal nedover i påsken. Skal bo utenfor Pattaya og har ikke tenkt til å farte noe særlig rundt annet enn dagsturer. Reiser med tulla på 2 år. Har vært nedover flere ganger før, men vil gjerne oppleve noe nytt! Derfor trenger jeg gode tips til mat, shopping ol! Elsker Thailand, men føler at jeg henger meg litt opp i "det samme gamle"... Takk for svar!!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Det er jeg interessert i å høre også Reiser dit i jula... Vi skal til Phuket, Krabi, Koh Samui og Bankok.
flypapir Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2008 Hmm..kanskje ingen her som har vært i Thailand?! ma-79: Du må prøve mango med sticky rice (ris kokt i kokosnøttmelk). Det er det absolutt beste jeg vet! Og på stranda selger de en type salat, mener den heter Papayasalat. Den er knallgod, spiste den masse da jeg var liten! Bare pass på at de ikke hever hele småkrabber oppi...
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Hei! Har en liten gutt på 2 år som er halvt thai, så Thailand er vårt andre hjem:) Vet ikke helt hva slags tips du vil ha ettersom du selv har vært der flere ganger. Ikke så lett å ta dags turer fra Pattaya, men har du vært på Koh Samet?
flypapir Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2008 Hehe, kanskje ikke så lett.. Mener at jeg har vært på Koh Samet, men husker ikke helt. Bodde i bkk 15 mnd da jeg var liten. Tips jeg ønsker er av typen ting jeg MÅ smake, shoppe på ol. Spesifikke ting. Jeg ender alltid opp med å spise kylling med cashawnøtter til annethvert måltid, selv om jeg jo vet at det er mye annet kjempegodt!
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Nja.... Av mat elsker jeg Tom Yum Gai (sterk kylling suppe), Som Tam (papaya salat) Plaa thawt (fritert frisk) Khaao raat gai (kylling og karri) Noen mat retter som du burde prøve:) Restauranter i Pattaya er jeg ikke god på, men om dere skal ta noen dager i Bangkok ville jeg tatt en tur på Tom Yum Kung i Khao San Rd, Hou Yoo ved Central, Kaao man gai ved Victory Monument. Hmmm er i tenke boksen nå, vankelig dette å "anbefale" noe:) Shopping i Pattaya er jo forsåvidt greit, det er mye å shoppe der!
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 ...by the way, hvis du har en liten baby evnt planlegger en liten til så få sydd deg en Mai Tai i Thailand. Finn oppskrift på tettintil.com og ta med en oppskrift til en skredder:)
flypapir Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. februar 2008 Aha, mei tai skal jeg få sydd meg, det var en glimrende ide! Spørs om det blir noe Bkk når vi har med tulla på 2år. Ser for meg at det kan bli litt vel hektisk... Bodde selv i sukumwit(staves ikke sånn) soi 12, og hvis vi skal til bkk MÅ vi jo bo i nærheten der. Skal også prøve rettene du anbefalte! Mamma bor på Jomtien nå, så hun vet nok om noen gode spisesteder. Takktakk:)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Goood tur!!! Drar selv til Thailand neste mandag, skal bli godt med sol og sommer kjenner jeg!!
flypapir Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. februar 2008 Åå, så deilig! Håper dere får en flott tur! Hvor skal dere være? Her gleder vi oss også masse til sol, sommer og masse bading...
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 Mmm skal bli godt:) Skal til Chiang Mai, Chiang Rai, Bangkok og Koh Samet.... Nu er det natta her, kos dere masse....husk nå å prøv noe annen mat, de har mye godis å by på))
flypapir Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 25. februar 2008 Åhh, nord-Thailand er fantastisk! Må si jeg misunner deg Chiang Mai, er en nydelig by! Kos dere på turen og ha en god natt..
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 25. februar 2008 #13 Skrevet 25. februar 2008 Takk Marte og tulla. Det er notert! Har du vært noen av de stedene jeg nevnte utenom Bkk? Noe du anbefaler å se/gjøre der? Må man bestille hotell på forhånd på alle de stedene vi skal (reiser i høytiden i julen). Klem
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 25. februar 2008 #14 Skrevet 25. februar 2008 Hei.Jeg har bodd i Pattaya.Har en far som har bodd det nede i 15 år,så kjenner pattaya godt.Av steder og spise vil jeg anbefale : Ruen thai , og vietiane ,de ligger på 2 road .Der har de noe kjempe godt og spise som heter Hot plate.kan komme med masse råd etterpå,men nå må jeg gå og se på dok på tv 2.
flypapir Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 25. februar 2008 Bare hyggelig.. Jeg har dessverre aldri vært sør i Thailand. Bodde som sagt en periode i Bkk da jeg var liten (7-8år), men mye har nok forandret seg siden den gang. Har vært nedover på ferie noen gangen, men dette er første gangen jeg reiser nedover med mann og barn, så føler meg som en nybegynner... Tror ikke det skal være noe problem å få hotell, men hvis dere vil ha en viss standard kan det kanskje være lurt å booke noe på forhånd, evt noen dager før mens dere er der nede? Vi skal selv leie en 3-roms leilighet og betaler under 5000kr for to uker. Mamma leier et studie (ettroms) for 3000kr i mnd. Vet at de har en del slikt på finn.no om dere ønsker noe annet enn hotell en periode? Når i jula er det dere reiser? Vi skulle egentlig nedover den 20.desember, men ble hindret av flykaoset på gardermoen. Utrolig kjipt!! Får håpe dere slipper unna det og får dere en super ferie hvertfall..
Tally Skrevet 25. februar 2008 #16 Skrevet 25. februar 2008 Tom Yam supper er bare nyyydelig! Ellers har jeg fått noen vanvittig gode sjømat-tallerkner med fisk, skjell reker osv. Bestem deg for å prøve en ny rett annehver dag! Begyn å tenke på hvilke klær du kunne tenke deg å få sydd. Klipp ut bilder fra moteblader, hvis du finner en god skredder, så kan de sy etter bilde eller tegning. Har fått sydd en del vinterkåper/jakker der og et par skjørt/dressjakke-sett. God tur, ingen som er misunnelig på deg her i gården, haaaaahaaa ;-)
flypapir Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 25. februar 2008 mamma`n til william: Takk for tips! Noterer jeg.. Vi skal bo ute på Jomtien, på view talay nr 2 eller 3. Ligger like ved det badelandet tror jeg?! Må jo nesten ta med mannen inn til Pattaya sentrum en kveld og, han har aldri vært der og kommer nok til å få hakeslepp!
Tally Skrevet 25. februar 2008 #18 Skrevet 25. februar 2008 Et shoppingsenter som vi "alltid" havner på i Bankok er River City Shopping Centre http://www.rivercity.co.th/ Det ligger rett ved siden av Royal Orchid Sheraton Hotel og fra senteret kan man ta sightseeingturer på elven. Hvis man er lei Bkk's støy og tempo, så er det rolig, kjølig og masse å se, mange spisesteder og beautysalons.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 25. februar 2008 #19 Skrevet 25. februar 2008 Nå er jeg tilbake.Like ved badelandet er det ett spisested med et basseng som heter suger hut ,der er det veldig fint og spise lunsj og bade i bassenget etterpå ,og det hopper masse kaniner og masse andre dyr rundt der .ellers vil jeg anbefale dere og dra til sira cha ,som ligger midt imellom bkk og pattaya .Der har de en krokodille og tigerpark.Mellom pattaya og sattahip ligger det en park som har elefant show.Også vil jeg anbefale deg og mannen din og dra på alcatras og se på drag show.det er veldig morsomt. Og ta en tur til barnehjemmet som ligger på sukhumvit road i pattaya.Har jobbet på det barnehjemmet i 6 mnd.Det var det jeg kom på i farta.:)kommer sikkert på mer .
Gjest mphs Skrevet 25. februar 2008 #20 Skrevet 25. februar 2008 Kjøpe mange fine saronger. Jeg syns de er så anvennelige til så mangt. Tre vaser og boller med fine utskjæringer. Sy klær. Spise mye kongereker og annen fersk fisk. Deilige fruktdrikker. Snorkle og se på fiskene. Spise bananpannekaker og andre pannekaker. Frukt med musli og yoghurt til frokost. Masse massage. Gleder meg til det blir ny tur på oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå