Gå til innhold

Flere som har blitt forflyttet på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter de ble gravide? Jeg ble det. Jobber i produksjonen, så nå jobber jeg på kontor. Vi er to gravide som jobber ilag.

Hun jeg jobber med går snart ut i permisjon da. Gruer meg litt, for det er så lite jobb. Blir så lange dager. Sitter kanskje 7 timer rett opp og ned. Tanken på å ha det slik til august er helt forferdelig. Vil gjerne jobbe, men kommer til å klikke med slike dager....

Flere som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har det akkurat likt. Har blitt flyttet til administrative oppgaver og det er kjeeeedeeelig!! Heldigvis har arbeidsgiver fra dag en innsett at de ikke har nok oppgaver, så jeg jobber 50 prosent og er 50 prosent på svangerskapspenger. Deilig med fri halve uka, men har nedtelling til jeg er ferdig å jobbe og går ut i perm om to måneder!

Skrevet

Vil det si du er 50 prosent sykemeldt?

Skrevet

Nei, svangerskapspenger er det nav som dekker. Hvis man har en jobb som kan være til skade for fosteret (jeg jobber feks med barnevernsungdom og både rus og nattejobbing hører med), er arbeidsgiver pliktig å forsøke tilrettelegging. Har de ikke mulighet til dette, sier de hvor mye jobb de kan tilby (alt fra 0-100 prosent). Resten søker man da nav om svangerskapspenger. Arb.giver fyller ut et skjema som lege skriver under på (om hvorfor vanlig jobb ikke kan opprettholdes). Så dekkes den prosentstillingen man ikke er i jobb av nav.

Skrevet

Ok:-) Kunne tenkt meg å jobbe 50 prosent jeg også. Sliter på humøret når man ikke har noe å gjøre. Er vant til at det går i ett hele tiden, så dette er veldig uvant...

Skrevet

Vet ikke hva din normale stilling innebærer som gjør at du ikke kan fortsette i den. Men hvis det ikke er fordi du selv får plager av den, men at det kan være uheldig for fosteret/svangerskapet -da ville jeg nevnt for arb.giver at du ikke har nok å gjøre til å fylle full stilling og foreslått svangerskapspenger. Mange arb.givere er altfor dårlig informert om denne muligheten. Sannsynsligvis vil det jo lønne seg for dem økonomisk også, hvis de må sette inn en vikar i din stilling og i tillegg lønne deg for å sitte å være halvt til nytte. Faren med å si dette til arb.giver er jo at han finner en haug med andre oppgaver til deg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...