Gleder seg til nr2 kommer:) Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 er i uke 8, å så har jeg fått UVI... fikk en mild kur hos legen, men synes det er skremmende allikevel.. Jeg lurer på om det er flere som har tatt sånn kur i begynnelsen av svangerskapet? det er jo nå babyen blir laget/formet.. Usikker
AO3 Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Så lenge du sa fra at du er gravid, og det gjorde du vel helt sikkert (det er forøvrig en av de tingene de spør spesifikt om ved UVI), kan jeg ikke tenke meg at dette er noe problem. Det er jo veldig vanlig med UVI hos gravide, medisinene de bruker har blitt brukt masser av ganger tidligere, også på gravide! Hvis du er veldig bekymret, kan du jo lese felleskatalogteksten til antibiotikaen du har fått utskrevet på: www.felleskatalogen.no - hvis du ikke finner svaret du leter etter der, kan du jo ringe til legekontoret og høre. Du må IKKE bare kutte ut antibiotikaen fordi du er i tvil!
mai-mamsen06+september08:) Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har gått på selexid både i dette svangerskapet og i mitt forrige. Står i felleskatalogen at det ikke er noe farer forbundet med dette. Har imidlertid hørt at det er viktig å behandle UVI hos gravide, dette sa legen min før sist kur også. Så på lommelegen.no nå, og her er utdrag fra et svar til noen som som lurte: Mitt umiddelbare svar er: du har høyst sannsynlig en urinveisinfeksjon (blærekatarr). Du bør snarest gå med en urinprøve og få den undersøkt, og få riktig behandling. Dette er særdeles viktig når du er gravid. Tror jeg skal google litt å finne ut av hvorfor det er ekstra viktig for gravide med behandling gitt:)
Kathy+Oktoberjente Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Det er ikke farlig i det hele tatt.. jeg fikk behandling i uke 7.. man skal ikke gå med UVI uten å behandle det, da det kan bli ganske alvorlig.. derfor finnes det jo kurer som er helt ok å ta når man er gravid også Jeg fikk også selexid.
*Super*Mamman* Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Det er mange typer antibiotika gravide kan ta som ikke utgjør noe fare for fosteret! Så lenge legen visste at du var gravid, har han helt sikkert tatt hensyn til dette.. UVI hos gravide kan bla føre til rier.. Moren kan også få nyrebekkenbetennelse, og permanente skader på nyrene hvis infeksjonen ikke blir behandlet..
Gleder seg til nr2 kommer:) Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. februar 2008 Takk for svar:) det er vel vanlig at gravide får UVI.. jeg fikk en mildere dose en vanlig, så d blir vel bra regner jeg med:)
AO3 Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Det blir det nok, men det er ekstra viktig at du som gravid leverer kontrollurinprøve etter avsluttet kur, for å være sikker på at du faktisk er frisk.
Gleder seg til nr2 kommer:) Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. februar 2008 ja, det fortalte legen meg.. så det skal jeg gjøre denne gangen! gjorde ikke det tidligere i vinter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå