Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Hei! Lurer på hvordan apetitten deres er, spiser dere mer\mindre nå som dere går gravide? Eller har det variert? Hva spiser dere? Spiser dere mer usunt? Evt er d noen som føler noe av vektøkningen har med inntaket av mat å gjøre? Jeg har egentlig ikke merket så stor forskjell i matveien, spiser som regel det samme som før, men spiser mye mindre, akkurat som om jeg har mindre plass i magen, og av de små porsjonene jeg spiser, er jeg sprekkmett etterpå. Spiser mye frukt og grønt og føler jeg får dekket min søthunger på den måten:)
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg spiser samme type mat som før jeg ble gravid, men inntaket har økt litt, er ofte sulten. Jeg har fått helt dilla på sjokolade og saftis da:) Er i uke 36 nå og har lagt på meg 10 kg, veier nå 70 kg. Vet ikke om det har med matinntaket å gjøre. Har endel vann i kroppen. Men sjokoladen og godteriet skal bort etter fødsel da Har aldri tenkt på å "slanke" meg når jeg går gravid. Har stort sett spist alt jeg har hatt lyst på tidligere også.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 har vel egentlig hat store problemer me kvalm gjennom hele svangerskapet (uke32+3) , å dilla på fisk av alle ting hehe... mn spiser myye mindre en hva jeg gjør til vanlig, å sliter me mye slapphet på grunn av d, og lavt blodtrykk... mn sku virkelig ønske d fantes noe som hjalp mot denne evige kvalmen =(. mn har gått opp 10 kilo selv om d e lite som kommer ne.... mn har ikke lakt på me noen andre plass en en liten mage =) så er ikke alltid at mye mat er grunn til vekt økning, jeg er aktiv, me turgåing å dagssysler... noen legger på seg mer en andre, sånn e d bare...
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Har vel egentlig spist som vanlig, føler ikke matlysten har økt sånn helt betraktelig nei. Har alltid hatt god matlyst og har det nå også! Men har det sånn jeg også, at jeg klarer ikke like store porsjoner, fordi det er ikke plass i magen rett og slett! Også drikker jeg mye.. Er hele tiden tørst!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Jeg er ofte sulten, men tror ikke jeg spiser så mye mer enn før. Middagsmat har jeg sjelden veldig lyst på (men det går som regel ned), mens brødmat og musli kan jeg spise mye av. Spiser også mye mer frukt nå, da jeg prøver å ikke spise altfor mye sjokolade o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå