Gå til innhold

Et vanskelig valg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nummer to og holder på å bygge hus sammen med samboeren. Har i noen år følt at forholdet ikke er som det skal, får mye kjeft for bagateller, mye krangling, føler meg undertrykket av ham, osv. Han har hatt litt psykiske problemer før min tid, og jeg merker at han har problemer med temperament og empati, noe som ofte går ut over meg og vårt barn.

Den siste tiden har jeg tenkt alvorlig på å gå fra ham, selv om huset er i ferd med å bygges, en liten en til på vei og alt virker bra fra utsiden vet jeg at jeg ikke har det godt. Og at ting ikke kommer til å bli noe særlig bedre.

Jeg trenger itt støtte fra andre som har vært i samme situasjon. Hvordan forteller jeg ham at det er over, at huset han har drømt om og brukt mange timer og mye slit på ikke vil fullføres med meg på laget? At han må greie seg selv og at han ikke får se sine barn hver dag?

Jeg er fortsatt glad i ham, og ønsker ikke å såre ham. Samtidig vet jeg at dette kommer til å bli kjempetøft for meg og han, han kommer til å bli sinna og jeg tør ikke tenke på hva han vil gjøre.

Bør jeg finne et sted å bo før jeg går? Føler at jeg må komme meg bort når jeg først har sluppet bomben...

Har noen tanker eller erfaringer å dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff..ikke enkelt når det blir slik. Men du gir ikke opp for lett? har han alltid vært slik mot deg? med tanke på at dere skal ha en til unge + nytt hus mener jeg man må prøve ALT. Men du skriver at han har hatt psykiske problemer..Har han gått til psykolog el noe? kanskje han eventuelt burde fått hjelp igjen? Kanskje dere kunne hatt godt av å gått til samtaleterapi el noe. Fvk hjelper vel til med slike ting..

Skrevet

Synes det er forferdelig vanskelig å gi råd i sånne tilfeller. Det er mange innvolverte her.

Jeg gikk mens vi holdt på å bygge hus. Gruet meg veldig til å si det. Men det gikk veldig fint. Men han er typen som stort sett nikker og neier.

Har du vurdert familieterapi? Eller er alle følelser død?

En ting til jeg tenker på er at du er gravid og hormonell. Mulig at det kan vent til barnet er født og du er på plass igjen?

Uansett hva du velger å gjøre synes jeg du skal stole på deg selv og vite at du kommer til å klare deg helt fint!!

Lykke til med valget ditt!

Skrevet

Uf a meg....ikke noen god situasjon å havne i...men hvor lenge har du følt det slik?? I og med at du har valgt å bli gravid med han igjen og nå bygger hus så kan det virke som dette er noe som har bygget seg opp nå under denne prosessen??

Det er mye hjelp å få- og kanskje det kan vere lurt å avvente til fødselen er over og du føler du er i kontakt med deg selv?

JEg vet jo ikke hvordan situasjonen deres er...kan han fortsette å bygge og ha råd til å sitte med huset så er det jo en litt annen situasjon...ellers er det jo ganske rått å servere at du ikke vil mer når dere er midt oppe i slik situasjon...

Kan ikke råde deg til noe...men håper for deres alle skyld at dere tar imot den hjelpen dere kan få og ikke forhaster dere.

Lykke til med alt.

Skrevet

Jeg har kjent lenge at jeg bør gå fra ham, har bare ikke turd å tenke seriøst på det før nå. Han kjefter på meg for den minste ting, eksploderer fullstendig foran sønnen vår, kaster ting, roper og er helt gal. Jeg orker bare ikke tanken på et liv sammen med ham lenger:-(

Men jeg lurer på rent praktisk i forhold til salg av et hus som ikke er ferdig, er det noe man får solgt?

HI

Skrevet

Vet heller ikke hva jeg skal si...

Veldig vanskelig det der.

Har selv et nylig brudd bak meg. har en gutt på snart to år. Tenker at den nedturen jeg har hatt ville jeg ikke hatt hverken da jeg gikk gravid eller i spedbarnsperioden. For du får garantert en nedtur som kan sette ekstra sterke spor siden du er i en ekstra sårbar situasjon.....

Dette må du nesten føle deg fram til selv. Det er helt umulig å råde deg til noe som helst.

Men jeg forstår at du ikke kan leve slik....

Hva med å prøve FVK=

Skrevet

Familievernkontoret (eller familiekontoret)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...