Gå til innhold

Er dette normalt?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opererte ut en visdomstann sist uke, sydde to sting. Når jeg ser på stingene, er det sprik, slik at de to "skinnbitene" som er sydd sammen har et godt synlig mellomrom og hull rett ned der hvor roten er. Hvor lang tid tar det før det gror? Hva faen skal jeg gjøre hvis det kommer matrester ned i hullet?!? Vondt gjør det også. Grrrrrr!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir litt grop ja (har operert ut to og trukket to). Når detkommer matrester i gropen tar du å fyller en sånn engangssprøyte du får på apoteket (sånn man bruker for å gi barn og dyr flytende medisin med), fyller den med lunket vann og sprøyter det ned i der. Tar "spisse" nedi først a, men ikke så langt at det gjør vondt. Da løsner det meste. Krateret gror etterhvert, men det tar ganske lang tid, husker ikke helt hvor lang tid, men over 2 måneder i hvertfall før det er noenlunde normalt igjen.

Skrevet

Omg, 2 måneder?!? Er det vondt like lenge? Men det er selvoppløsende tråd, den forsvinner jo snart? Glad jeg ikke visste dette på forhånd, da hadde jeg nekta;-p

Skrevet

Tygg på andre siden, skyll godt med vann. Det kan gå opp til en uke før det gror ordentlig, røyking fører til at det tar lengere tid før det gror.

Hilsen gubben min som har blitt ekspert på dette, etter å ha trukket 4 visdomstenner=)

Hehe...

Skrevet

Ja altså blir jo mindre og mindre grop hele veien da! ;-) Men det tok lang tid etter jeg opererte ja, kortere når jeg bare trakk dem. Nei, det er ikke vondt hele tiden. Skyller du med Corsydyl om kvelden? Eller har gjort? det kan være lurt første 1-2 ukene etter operasjonen.

Skrevet

Tygger på andre siden, små musebit;-p Kommer likevel litt matrester i andre siden av munnen. Kjennes ut som om det er for mye tannkjøtt der bak, hovent og jævlig:o( Røyker ikke, heldigvis. En uke hørtes bedre ut en to måneder:-D Tror jeg satser på den;o)

Skrevet

Bruker Corsodyl morgen og kveld, håper det tar knekken på alle basseluskene! Skal skaffe meg en engangssprøyte i morgen å skylle det. Tusen takk for tipset! Rart at kirurgen ikke sa noe om at jeg måtte skylle med engangssprøyte. Marerittet må være å få betennelse og måtte skjære opp igjen dritten:'o( Er det like ille når det er oppe også? Mulig jeg må ta en til snart. *gruer meg*

Skrevet

Det er (desverre for deg) litt forskjell på å bare trekke og å operere ut, når jeg trakkdem gikk healingen mye fortere. Mulig det har noe å si om det er oppe og nede i munnen også, mine to operasjoner var nede, skal ikke være helt påstålig her, men det tok sinnsykt lang tid i hvertfall før det var 100% bra, husker jeg opererte i november og på nyttårsaften var det fortsatt en liten minigrop igjen, er derfor jeg mener det er over 2 mnd. På meg da... :-)

Skrevet

Hvis hevelsen ikke gir seg må du dra tilbake til tannlegen. Hvis det er mer rosa enn rødt er det betennelse sier gubben her. Det tar jo langt tid før det gror ordentlig, men mye er gjort på en uke=)

Så ikke mist motet;o)

Skrevet

Ja altså, det er ikke sår i 2 mnd da,men tar tid før gropen flater ut (beklager om ikke det ble presisert nok), er enig med mpd i at om du har mye vondt og er veldig hoven bør du kanksje dra tilbake, selve såret burde jo gro om ikke så altfor lenge nå.

Skrevet

Hevelsen tror jeg er på vei ned litt. Jeg ble så glad dagen etter operasjonen, ikke noe vondt i det hele tatt. Dag nr to, litt murring og litt vondt, dag 3 AU!! Hovnet skikkelig opp og måtte ta ibux. Gidder ikke å ta paralgin, er ikke så vondt. I dag er det dag nr 4, og det murrer og klør. Kan kløingen bety at det gror? Det ser helt fint ut, ikke noe misfarging eller noe. Ble bare så skeptisk når jeg så i speilet den store avstanden mellom kantene i stingene, lurte på om det var noe galt. Men skal skylle med sprøyte før det lukker seg for å unngå betennelse, så satser jeg på at det går greit innen en uke.

Tusen takk for svar begge to:o)

Skrevet

Lykke til da! Tror også kløe er et bra tegn på at det gror. Mener at det tok ca en uke før det sluttet å gjøre vondt når jeg spiste. Om du noen gang skal trekke tør jeg love deg at det er ikke så ille i det heletatt som å operere, du har fått unna det verste nå! ;-)

Skrevet

Kløing = groing (hehe...)

Bare hyggelig, og god bedring=)

Skrevet

Jeg har operert ut de nede og de brukte også minst 2 mnd på å bli helt helt baki der. Ikke bruk corsodyl for lenge, du mister jo all smakssans av det.

Blei mindre vondt på en uke. Men gropen var der lenge.

Skrevet

Tusen takk for alle svar og all oppmuntring:o) Da satser jeg på at hullet forsvinner innen en uke. Grop kan jeg leve med, he he he;-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...