Gå til innhold

Gruer meg til fødselen

Verdens peneste gutter er mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde total ruptur sist. Ungen ble tatt med sugekopp etter jeg hadde presset i 1,5 time. Gruer meg til jeg skal føde igjen. Må nok snakke med jordmor om dette. Men er redd jeg kommer til å må gå over tiden, Gjorde ikke det første gangen da jeg fikk 4 dager før.,Hadde også kort åpningstid sist så det er ikke det jeg gruer meg til men pressriene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde graden før total ruptur på første fødsel, presset også i 1,5 time og de tok fundustrykk for å få ham ut (jordmor la seg på magen og trykket ham ut). Hadde han ikke kommet da så hadde det blitt sugekopp på oss også.

Fødsel nr. 2 gikk så det suste. Gutten var 1 cm større i hodeomkrets og over 0.5 kg tyngre men sydde kun 3-4 sting og var i super form etterpå.

Så det kan godt gå bra denne gangen selv om det ble ille første gang!

Skrevet

oi! skjønner at du gruer deg da ja.. Men det kan jo bli helt annerledes fødsel denne gang? Håper for din del det! Jeg måtte rett ned på operasjonsstua og syes innvendig for å si det sånn... Det er noe herk dette å få rifter og revne. Men total ruptur- den er tøff ja. Har unngått akkurat det. Men derimot fikk jeg abcess av brystbet og måtte legge inn dren. Mye kluss i barseltiden.Den gruer jeg meg til neste gang.. Men er selvfølgelig spent på neste fødsel også... Ta en prat med jordmor!veldig til hjelp tror jeg. LYKKE TIL:)

Skrevet

Jeg hadde også en tøff første fødsel, men klipping, og sugekopp som glapp flere ganger, og en livløs unge som kom ut. Hadde angst for fødsel nr 2 og snakket mye med jordmor om dette. Fødsel nr 2 gikk kjempefint, presset ikke mange ganger før ungen var ute og det uten drahjelp fra jprdmor/lege. Fødsel nr 2 er ofte mye lettere enn nr 1, håper det gjelder for deg også. Be om samtale med jordmor du.

Lykke til! :o)

Skrevet

SÅÅÅÅ kjekt å lese at det faktisk kan gå greit 2 gangen selv om 1 gangen sugde (bokstavlig talt, sugekopp og hele pakken)...

Det slo meg plutselig i går kveld at jeg virkelig ikke hadde så utrooolig lyst å føde igjen om det skulle være kjipafødsel med laaaaaaaaaaang tid med press-rier, klipping og påfølgende hardangersøm, vondt i lange tider etterpå, hele pakken..

Men som min elskede sa, "det er litt sent nå, jenta mi!" Jeg er 27 uker på vei.men det KAN jo hende det går usedvanlig greit denne gangen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...