Gå til innhold

Flere som har jobber de synst er tyngre nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. vil ikke springe klage til legen heller for alt og ingenting men nå er jeg sliten i kroppen kjenner jeg. Og selv ikke en helg ordner oppi plagene.

Jobber i en stor kleskjede der jeg er Avd. leder. går jo og står nesten inntil 5/6 timer hver dag. Og når jeg kommer hjem er jeg veldig gåen i ryggen og kjempe vondt under bena.

I dag har jeg også kjent stikkninger og press i underlivet.. synst det var skikkelig ekkelt å bekymrer meg litt.

Er så fryktelig mye å gjøre på jobb at jeg kan heller ikke sykemld meg.

Elsker jobben min men føler at hver uke kjennes veldig LAAAANG nå å komme igjennom.

Flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt klart mye tyngre å jobbe nå. Blir mye fortere sliten merker jeg...

Jeg jobber vanligvis 9-10 timers vakter, skiftarbeid....

Har blitt sykemeldt 50% og synes det er en kjempefin løsning. Legen også som foreslo dette da jeg er i bevegelse hele arbeidsdagen (jobber i parfymeri, med veldig hardt betonggulv) Jobber også på en stor arbeidsplass og har intrykk av at nesten alle som er gravide har vært/er 50% sykemeldt under svangerskapet.

Synes ikke det er noe vits i å jobbe seg ihjel under svangerskapet, men har ikke lyst til å være 100% sykemeldt i 9 mnd. heller...

Hva med å fortelle legen at du er sliten, så er det jo greit å jobbe 50%

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og ting jeg vanligvis gjør helt rutinemessig og greit er tungt nå. Som å hjelpe 20 barn å kle på seg. Plutselig er magen veldig i veien når jeg skal dra dressene over skoene, gitt :)

Jeg er sykmeldt 40% jeg da. Legen ville egentlig sykmelde meg mer, men har ikke samvittighet til det på jobb enda, så jeg prøver litt mer.

Jeg har også fryktelig mye kynnere etter en arbeidsdag, og begynner å merke rygg og bekken godt.

Hvis jeg var deg ville jeg heller ha sagt ifra til legen nå, og trappet ned litt, enn å kræsje totalt om noen uker, få større plager og da være fullt borte fra jobb resten av svangerskapet. Men skjønner så godt at det er vanskelig, kjenner meg igjen der!

Lykke til!

Skrevet

du må sykemelde deg... ikke noe som heter at du ikke kan. du har deg selv og en baby og ta vare på, og da trenger du en pause. prøv evt med halv sykemelding.

jeg gav opp idag, etter å ha jobbet som før, men begynt å gråte i bilen på vei hjem fordi jeg er så sliten. og sover og sover når jeg er hjemme. det går ut over familien min og meg selv og den lille, så jeg fikk en time hos legen og forklarte hvordan jeg hadde det. han sykemeldte meg til etter påske, og ba meg slappe av, trimme og være mye ute.... og så håper vi energien kommer tilbake:)

Skrevet

Jeg merker også at det er tyngre på jobb nå. Jeg jobber som dansepedagog og har 15 timer i uka med danserundervisning, alt fra klassisk, moderne, jazz og hip hop. Jeg koreograferer og lager diverse øvelser først, og så er det flere timer med hopp og sprett. Tar det selvfølgelig mer med ro nå. Men jeg satser på å jobbe helt fram til permisjon. Det gjorde jeg sist jeg var gravid. Men har denne gangen skaffet meg en assistent på noen partier. Kan liksom ikke bare sykmelde meg heller fordi danselærere vokser ikke på trær her jeg bor, og sist en lærer ble sykmeldt og gikk så ut i permsisjon, fikk vi ikke tak i noen vikar.

Så føler jeg er litt under press også til å holde ut, men ikke på bekostning av min og babyens helse!

Skrevet

jepp jobber som støttepedagog i to forskjellige barnehager og kjenner på kroppen at alt er mye tyngre enn før. jobber jo da spesielt med barn med spesielle behov og adferdsvansker og kjenner jeg sliter veldig med å følge tempoet på ett slikt barn og være i forkant på konflikt situasjoner slik jeg kunne før. påkledning av 20 barn er meget tungt og i tilegg er jo ikke akkurat tolmodigheten min slik den burde for å jobbe med disse barna for tiden. merker jeg sliter meg totalt ut på jobb og vil gjerne gjøre jobben min akkurat som før og den det går utover er min datter på 3 år når jeg kommer hjem. mange tårer i bilen på vei hjem. men har sykemeldt meg 20 % og det har hjulpet veldig. utrolig hva en fridag i uka kan gjøre faktisk.

Skrevet

glømte si forresten at jeg er 27 uker

Skrevet

Ja, her jobber jeg som saksbehandler i barneverntjenesten og jobben blir stadig tyngre. Annenhver dag har jeg vært helt pumpa, og lagt meg rett på sofaen etter jobb. Er i begynnelsen av tredje trimester nå, og har jobbet 70 prosent noen uker. Gikk denne uka ned til 60 %. Tror det skal funke bra, og håper jeg klarer å være i denne prosenten til jeg går i permisjon.

Har selvfølgelig dager hvor jeg føler at formen er helt ok, men så kommer neste dag og jeg er helt ferdig. Og det som er litt pes oppi det hele, er jo at jeg ikke har noe mindre å gjøre selv om jeg jobber 2 dager mindre i uka, bare mindre tid til å gjøre den samme jobben på. Snakk om IA-bedrift ...må bare le jeg :)

Skrevet

Jeg jobber og i klesbutikk og står og går hele tiden i 5-6 timer. De dagene jeg er på jobb "bare" 5 timer har jeg ikke krav på matpause, så de dagene er tunge å komme gjennom... Klarer ikke si til sjefen at jeg MÅ ha en matpause nå når jeg er gravid for jeg kjenner at jeg er svimmel og kvalm, og sliten i bekkenet (hun blir sur dersom man ber om et 5-min, for det har man faktisk ikke KRAV på!!!)

Vurderer å sykemelde meg...

Skrevet

Det hørest akkurat ut slik som jeg har det, men man vil likosm ikke syte helle tiden heller fordi om man er gravid. og andre på jobb blir jo litt furtne når noen får pause og ikke de.

Skrevet

Ja jeg har det slik. Jobber bare 80% lærer men merker veldig godt at ukene blir tyngre å komme gjennom. Spesielt siden jeg har ein liten datter på 11 mnd å ta meg av fra jeg kommer hjem fra jobb og frem til 19.30 når hun er lagt.... Hun er i en aktiv periode for tiden og er ikke fornøyd med å sitte alene å leke særlig lenge.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...