dritgrei hei hei! Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Vi har akkurat lest den til dritgreigutten, og jeg tenkte hele tiden at jeg syns den var tung og vanskelig. VI er jo en familie som har lest mye og ofte og hele tiden, så språk er jo ikke noe ukjent, men jeg syns ikke denne boka var så flott som anmeldelsene skal ha det til... er jeg helt på jordet??? http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=118541 ...anmeldere og publikum elsker den jo....
Sivalur Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Likte du den ikke?????? Det er jo verdens beste bok!! Men jeg er helt enig, det er ikke nødvendigvis en barnebok. Det er en bok for voksne. Mye tungt i den men mye klokt. Den handler om livet, vennskap, døden, det å ta vare på hverandre. Oioi, nå fikk jeg lyst å lese den boken, lenge siden sist. Det har vært min yndlingsbok siden gymnaset, altså nå ca 17 år. 'Frøken' leste kapittel 7 for oss i en norsk-time og da måtte jeg bare ut og kjøpe boken. Men det kapittelet er fremdeles yndlingskapittelet mitt (det er det om rosen og vennskap, ikke sant?) Husker ikke hvor gammel dritgreigutten er jeg, men jeg vil tro boken egner seg best for noen som hvertfall har blitt 10 år.
dritgrei hei hei! Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2008 :-) Det er så mange som sier det, at det er yndlingsboka... Og det er ikke det at jeg ikke likte den, men jeg eragerte på at den sleges som en barnebok for jeg syns ikke den er en barnebok liksom.....
♥Snulder Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Ja jeg lese den for de tre eldste gutta. Men jeg er nok litt enig med deg Småen! Synes boka er mer slik "kult-bok" for voksne;=)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har ikke lest den, men lille rosa fikk den av kusinen sin:-) For det er nemlig hennes yndlingsbok og har alltid vært det:-) Så søsteren min leste den nok masse for sine barn:-) Og de er jo store!!!
Graciegirl Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Vi leste den i fransktimen på videregående. Husker jeg syns den var veldig vanskelig og filosofisk. Tror jeg sleit minst like mye med fransken som med innholdet. Enig med andre her som sier at det er mer en voksenbok/ungdomsbok. Tror ikke det er en bok som alle automatisk liker. Den er litt for svevende til det, om du skjønner. Husker jeg likte illustrasjonene veldig godt!
Maud Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Jeg liker den veldig godt, men synes helt klart det er en voksen-bok. Jeg har brukt utdrag fra den i foredrag, i artikler og andre presentasjoner for voksne. Synes det er morsomt med ham som er konge på en planet der bare han bor, synes det er morsomt når prinsen stønner over at de voksne er så opptatt av tall og synes det er morsomt med den forfengelige blomsten. Dette er imidlertid gode metaforer på ting som barn ikke nødvendigvis forstår. Jeg prøvde meg for et års tid siden å lese litt i den for storebror, men han likte det ikke. Kanskje han må bli tenåring og enda litt eldre først?
Karomamma Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har aldri tenkt på den som en barnebok, vi leste den også i fransken på gymnaset. Jeg liker boka og illustrasjonene veldig godt, litt naiv form på et viktig tema. Det underliggende budskapet kan kun oppfattes av voksne, etter min oppfatning... Jeg har gitt boken bort i gave, men det er til 30-åringer og ikke til barn Så for å svare på spørsmålet ditt: Nei, jeg synes ikke du er helt på jordet, dritgrei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå