dritgrei hei hei! Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Vi har akkurat lest den til gutten vår på 7 år, og jeg tenkte hele tiden at jeg syns den var tung og vanskelig. Jeg er et menneske som har lest masse, og gutten vår blir lest for hver eneste dag, så deyt er ikke det at vi er ukjente i litteraturen, men jeg syns ikke denne boka var så flott som anmeldelsene skal ha det til... hva syns du?
dritgrei hei hei! Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2008 http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=118541 Den handler om en liten prins som lander på jorda, og er en historie om hvordan denne lille rinsen opplever sine møter med vår verden og "de voksne".
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Jaaaa! Eg elsker den boka!! Syns den er nydelig! Rett og slett
Mersa og gutta <3 Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Jeg og har lest den. Synes den er helt fantastisk! Hva synes sønnen din da?
ayla05 Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 vi har den i en forenklet utgave og snuppa mi på tre syns det er kjempekoselig. vi har lest den masse:) elsker den boka:)
dritgrei hei hei! Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2008 vet du jeg er litt usikker på hva han synes.... han har jo likt den, for han har lyttet som han gjør når gode bøker blir lest, han blir utålmodig av "kjedelige" bøker, og det er ofte bøker med dårlig sråk. så kanskje han har snappet opp det fine.... :-) Det er jo fult lov det. Men det har nok litt å si at vi er to voksne som har lest den, aøtså har ingen av oss fått med oss hele boka... Må lese den for meg slev en gang da, så jeg vet hva jeg egentlig reagerer på. kjeg tenkte ofte at språket var for vanskleig liksom, men jeg undervurderer ham kanskje - ungen min altså?
Sivalur Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Som jeg skrev i det andre svaret til deg, en helt nydelig bok som har vært min yndlingsbok i mange år, har lest den utallige ganger. Tror den passer bedre for litt eldre unger, 7 år var kanskje litt smått, for det er mange vanskelige tema som berøres.
Sivalur Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Det er vel egentlig ikke en barnebok, mer en barnebok for voksne tror jeg...
dritgrei hei hei! Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. februar 2008 hehe... Yadda, nå har jeg svart på den andre, men ja... dte er mer det jeg reagere på, at det selges som en barnebok, men jeg er ikke sikker på at det er den kategorien som er riktigst.... :-)
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 Det er en filosofisk klassiker. Mine foreldre leste den mye til oss som barn. Gir den nesten alltid i dåps eller navnefest gave jeg:) I frankrike kan du til og med få tapet av illustrasjonene i boken.
Sivalur Skrevet 25. februar 2008 #12 Skrevet 25. februar 2008 Vet du, jeg liker den boken så utrolig godt at jeg blir *nesten* provosert når noen antyder at de ikke liker den!!!!! Fordi jeg har lest den så mange ganger så har jeg egentlig aldri tenkt på den som en barnebok, vet ikke hvilket alderstrinn den selges til egentlig, men den er nok for ungdom og voksne helst. Synes du skal lese hele for deg selv og tenke på den som en voksenbok, så kanskje du får et bedre inntrykk... Så kan du heller lese noe annet morsomt til 7-åringen.
dritgrei hei hei! Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 25. februar 2008 Må ikke bli sinna på meg da.... Jeg ville bare høre om dere liker den og hvorfor :-), og jeg har virkelig ikke sagt at jeg ikke liker den. Bare at den ikke er en barnebok.... men både formatet, tegningene og stemningen er fine, så jeg er ikke ute med slakterkniven, jeg bare undrer.... :-) ...ikke halshugge meg Yadda, jeg blir så trist da :-)
Sivalur Skrevet 25. februar 2008 #14 Skrevet 25. februar 2008 Jeg halshugger ingen!! Sa vel bare at jeg nesten blir lei meg når andre ikke liker boka - for den er jo så FIIIIN! Men jeg respekterer at alle har forskjellig smak - tenk så kjedelig om vi alle likte samme type klær, musikk osv.... Og vi er jo egentlig enige, for det er ikke en barnebok som sådan. Det har jeg faktisk heller aldri hørt, allerede første gang jeg ble introdusert for boken, i 3. gym, så ble det sagt at dette er en barnebok men den er skrevet for voksne. Når sønnen din blir litt eldre, om en 5-6 år, så kan du kanskje gi han Måken Jonathan - en annen fin bok om å tørre og være seg selv.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 25. februar 2008 #15 Skrevet 25. februar 2008 Åh ja, Måken Jonathan er fantastisk:-)))
dritgrei hei hei! Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 25. februar 2008 Det gleder jeg meg til å gjøre, men hvor skla jeg skrive ned den tittelen hen da.... jeg kommer jo til å glemme det på nullkommasvisj.....hvis jeg kjøper den nå, så kan vi ha den i hus, så kan han lese den selv når han blir stor nok. I dag har jeg Kjøpt Jo Nesbø sin "proffesor Proktor og prompepulveret", for å ikke være så filosofisk en periode :-) Når jeg tenker meg om så var han veldig glad i Mio min Mio, og steminingen i den likner jo litt på "den lille prinsen"... han koser seg nok med stemninger like mye som selve historiene antagelig ....
Sivalur Skrevet 25. februar 2008 #17 Skrevet 25. februar 2008 Du kan jo kjøpe Måken Jonathan til deg selv nå, for den er fin for voksne også... Mio min Mio er jo så utrolig trist da!! *snufs*... enda tristere enn Den lille prinsen synes jeg. Hvis dere har begynt på de bøkene der, så har du jo mange bøker å velge i fremover... ble sittende å se på filmatisering av Brødrene Løvehjerte her for en stund siden, men måtte bare skru av, for tårene silte. Men leste de bøkene i filler når jeg var liten. Å, gleder meg til å begynne å lese bøker for junior!!!!!!
dritgrei hei hei! Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 25. februar 2008 Ja du kan glede deg, det er en lykke å få lov til å lese for ham, for han sluker det jo, og elsker den halvtimen hver kveld! Jeg hhar bestemt meg for å vente litt med brødrene løvehjerte, for den er både skummel og fryktelig trist, men vi skal lese den.... kan ikke la det være liksom...
Sivalur Skrevet 25. februar 2008 #19 Skrevet 25. februar 2008 Nei, den må jo leses på et tidspunkt. Men er nok lurt med noen lettere og lysere historier innimellom. Du har jo alle bøkene om Knerten, Aurora, Barna i bakkebygrenda og jeg husker ikke alle engang. Å, det finnes så masse fint å lese! Nå skal jeg sette meg ned med en bok, ha en fin kveld!!
dritgrei hei hei! Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 25. februar 2008 ferdig med alle om Guro, ferdig med alle om knerten, godt i gang med mormor og de åtte ungene... gldere meg til ronja røverdatter og barna i bakkebygrenda men vi har det litt travelt for han blir så fort stor :-))))
Yrha Skrevet 25. februar 2008 #21 Skrevet 25. februar 2008 Fantastisk bok, men husker at jeg ikke satt pris på den da jeg fikk den i en alder av 9. Først noen år senere oppaget jeg hvor flott den var Roald Dahl og Dr.Seuss har vært favorittene mine gjennom hele oppveksten. Slukte rubbel og bit, og det skal gutten min få gjøre også Anbefales!
dritgrei hei hei! Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #22 Skrevet 25. februar 2008 Roald dahl, kan jeg heldigvis få spare som godteri, for det gjør ikke noe om han blir litt større med dem, det viktige for meg nå er å gi ham alle de flotte barnebøkene fra anne cath. westly og astrid lindgren før han vokser fra dem.
___ Skrevet 25. februar 2008 #23 Skrevet 25. februar 2008 Tror den er et typisk eksempel på at forde boka handler om et barn, og på en måte virker ganske naiv, tror alle dette er en bok for barn. Jeg synes det er en fantastisk bok, men jeg regner den ikke som barnebok. Passer bedre for voksne og ungdommer etter min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå