Gå til innhold

Kynnere..


*H*

Anbefalte innlegg

guuud jeg blir gal.. har hatt kynnere jevnt hele svangerskapet, siden sånn uke 12:P men i dag!! helt vilt... har nesten KONSTANTE kynnere. var på kontroll hos JM i dag tidlig, og da jeg sku legge med på den benken smalt det til igjen, hehe. JM lo lett og sa at vi får bare vente til det går over før vi fortsetter. og siden det har det vært konstant...

 

er vel ikke noe farlig..? jeg vet at kynnere ikke er det, men skal man ikke være obs om det kommer mye? har ikke noen andre "smerter" enn dette, så det går helt fint. bare småirriterende:P ute å går, også bare stoppe opp litt til det gir seg. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er slitsom ja. Det du må passe på er hvis kynnerne blir så sterke at de går over i svake rier. Det skjer med mine. nå går jeg i mitt tredje svangerskap og det er slik nå også. Disse svake riene kan begynne åpningsprosessen. Jeg vet ikke hvor langt du er på vei, men vær bare obs på det så ikke fødselen starter før den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he =) Det var akkurat som å lese om meg selv =)

Jeg har ikke hatt kynnere så lang periode som deg, men fra ca uke 20 (er uke 32 nå) har jeg hatt sterke kynnere hver dag. Jordmor og lege sier til meg at så lenge jeg ikke kan ta tiden på dem, dvs hvor lenge de varer og hvor lang tid det er mellom hver, er det ikke noe farlig.

 

Så da får vi bare stole på dem, og bare prøve å stoppe verden når kynnerene (?) blir for sterke. Bare husk at hvis "smertene" endrer seg, må du kontakte lege el sykehus da det kan være svake rier.

 

Tonje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at kynnere ikke skal gjøre vondt, men mine ble det for noen dager siden. Var redd det var rier da de kom tett opp i hverandre.

Dro til sykehuset for sikkerhetsskyld og ble sjekket om i livmorhalsen var modnet. Det viste seg at jeg hadde en innfeksjon i underlivet og har blitt sykemeldt i to uker. Må bare ta det med ro og gå på en kur.

Bedre å sjekke en å la være er jo ikke lenger en 32 uker på vei så det var klart jeg ble bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.. i natt blei de ganske ille, våknet med skikkelige tak i ryggen og sånn. det var ikke noe regelmessig, men lå våken 45 min omtrent, og var innom en tur på do.. sambo masserte ryggen min til det gikk over igjen.. Da var det som litt kraftigere menssmerter,mest i ryggen, med steinhard mage, og noen "tak" i magen.. ville bare grine:P men det gikk jo over da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt resten av svangerskapet nå, er 32 uker på vei. Har slitt med kraftige kynnere. Fikk Brikanyl-tabletter for å stoppe dem. Det har roet seg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...