grå :) Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 hvilke er det egentlig lov å like her inne? ser at danseband er skikkelig fy. er det noe annet som er helt uakseptabelt også? hva med klassisk? er det lov?
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg liker både danseband, klassisk, rock, rnb, ja stort sett alt.
grå :) Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2008 jeg også hører på det meste som finnes. virker som det er noen som har satt noen regler for hva vi får høre på så kunne vært interessant å få høre hvordan de lyder
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Ja, sånn egentlig!:-) Ei skrev i tråden min at hun nektet å tro at 30 åringer likte Ole Ivars. Jeg har vært på en del fester med de, og flertallet har vært rundt 20-25. Merkelige greier? De hadde til og med BETALT billetten sin:-)
(0_o) Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 jeg tror det er samme faen hva slags musikksmak man har. Vil tuppene her inne hakke, så finner de alltid noe å hakke på uansett vil folk dra på fester med danseband så må de for all del få lov til det;) tror også det har endel å gjøre med om man bor i byen eller på bygda. Jeg liker stort sett all musikk unntatt jazz, rap, techno og (seff) danseband. Danseband gir meg en dårlig følelse av crappy danskebåtmusikk, jazz gir meg ekle frysninger på ryggen (så engang en tom&jerryepisode med jazz i bakgrunnen og siden har jeg vært helt anti-jazz), techno forbinder jeg med syrefolk og rap rett og slett fordi det er slitsomt å høre på.
It's all about me Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Jeg liker My Chemical Romance, alt annet er bare dritt.....he he he. Men må innrømme at den kuleste baren jeg har vært på var en i syden som omtrendt bare spilte Ole Ivars.
grå :) Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2008 aldri vært på sånn fest, men har flere venner som reiser på sånt og vet at mange dansefester drar MYE folk og ofte er de yngre også. skjønner ikke helt hvorfor det skal være så mye verre å høre på danseband enn hardmetal... her går det feks i klassisk mens jeg dusjer, barnemusikk store deler av dagen da barna er oppe og nightwish/rammstein osv mens jeg vasker. alt til sin bruk
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Eneste som er ordentlig NEEEEEEI i mine ører er trance og lignende som egentlig ikke er musikk engang, bare masse grusom lyyyd (min mening) Jeg skal innrømme at jeg ikke hører på danseband når jeg setter på musikk hjemme, men kan da ha det morro med å dane til danseband også hehe
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Alle har jo forskjellig smak. Jeg blir ikke fornærmet om noen klasker seg i pannen av min smak, hverken når det kommer til klær, litteratur, musikk, interiør osv. For meg er mye av moroa her inne at jeg møter folk jeg aldri hadde møtt ellers. Har gjennom studietida fått en veldig homogen venneflokk der Borealis til helgen, en samtidsmusikk festival med mye elektronika, er det store høydepunktet. Når du nevner dansebandmusikk er jo det ganske kontroversielt, sammen med pling plong musikk som jeg spiller. God country derimot, er inne i varmen:) Er jo mye av det samme som dansebandmusikk, men det er jo som forskjellen mellom en Reima dress og en Europris dress:)
lenej :o) Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 vel, må innrømme eg hadde nok ikke villet høre dansband.. men så er jo bare eg ei ung-jente som høre på metallica enda... men liker godt han Kurt, å kunne godt tenkt meg en konsert med han, eller De Nye Gitarkameratene.
Pixie Power Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 Håper da at alt går an :-) Hører aldri på country, dansband, reggae og psykedelisk trance, liker som regel heller ikke listepop, men det har sin funksjon for andre mennesker.
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #12 Skrevet 25. februar 2008 Tror at dersom man skal være "hipp" skal man ikke høre på mainstream (typ Vglista) men ikke for langt unna. Man skal også høre på noe som er sært, men helst ikke norsk. Best om kun spesielt intresserte forstår hva det er og har hørt om sjangeren eller det aktuelle bandet. Jeg for min del hører på Wrecking Dolls, tipper ingen har hørt om det. Nå er jeg plutselig hipp:p Haha... (evt så er det bandet til bruttern og siden de egentlgi ikke er så flinke så har ingen hørt om dem!? fritt valg!) Alt som kan kalles harry er ut, danseband, noe rock, Britney og slikt, de øverste 10 plassene på vglisten osv osv.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. februar 2008 #13 Skrevet 25. februar 2008 Musikk til enhver situasjon liker jeg, dvs det meste. Har riktignok aldri kjøpt verken en danseband eller countrycd, men i rette omgivelser kan jeg være med på det meste, jeg ;o) Men sånn til vanlig har jeg nok ikke den "hippeste" smaken (folk snakker mye ned på hitlistene, men det er vel en grunn til at de er på de listene, nemlig at mange hører på dem/kjøper dem??) - her går det aller mest i jazz (ikke sånn instrumentalkaos, men diana krall, nat king cole, louis armstrong osv), litt klassisk og radio1 ;o)
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #14 Skrevet 25. februar 2008 he, he....er kriteriet for å være ung at en fortsatt har masse metal i hyllene er jo en ungfole:!!!! JIppi!! Er veldig glad i metal støy også jeg da, og forakter gitarkameratene får å ha rævpult en av mine Cohan favoritter:)
Gjest Rebel m/jente Skrevet 25. februar 2008 #15 Skrevet 25. februar 2008 har fått høre jeg har svært dårlig musikksmak fordi jeg hører på psy/goatrance. Som Mami sier her, "der er bare masse fæl lyd". Vel, ikke for meg. Og for å være ærlig tror jeg de færreste her inne har hørt den trancen jeg hører på. det er stor forskjell på den og på fjortistrance som går på radioen. for meg er ikke det musikk, heller. Goa/psy-trance derimot, er ganske avanserte greier og kan glatt kalles musikk. Musikalsk sett ganske bra også. Ellers hører jeg på punk også, noe som også er stempla som dritt. Vel, som innen alle andre sjangre finnes det variasjoner - og det finnes punk som er utrolig bra - både musikalsk sett, og fordi det er fengende.
___ Skrevet 25. februar 2008 #16 Skrevet 25. februar 2008 Personlig har jeg ikke noe spssielt imot danseband, men jeg er generelt lite glad i musikk. For min del hadde det ikke vært noe tap om 99% av den musikken vi omgir oss med forsvant. Jeg ungår konserter, butikker hvor de spiller musikk, radiokanaler med mye musikk osv. Det har folk virkelig vanskelig for å forstå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå