Gå til innhold

Normalt for småttis å kaste opp av og til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lykketrollet har det med å kaste opp av og til. Vi trodde først det var på grunn av magesjau. Men, det gir seg liksom ikke.

Det skjer kanskje et par ganger i uka. Klarer ikke å se noen sammenheng med hva han spiser.

Først spiser han litt, så begynner han å hoste. Deretter kommer alt opp igjen i skikkelig exorcist stil.

Etter at han kaster opp er han like blid. Det tar bare to sekunder så vips er alt bra.

Begynner å lure på om han kan være allergisk mot noe eller har noe galt med magen. Tenker også at det kanskje har noe med lukkerefleksen å gjøre. Han begynner gjerne å hoste først, akkurat som om maten havner feil.

Andre som har opplevd dette med sine småttiser?

Er ikke lenge til vi skal på kontroll, så jeg får høre hva hs sier om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med at barna kaster opp, men har reflux selv og problemer med at magesekken vrenger seg opp i spiserøret ganske ofte. Det er ofte at en vanlig hostekule kan ende i brekninger, så kanskje lurt å sjekke det nærmere:-) Det er veldig ubehagelig....

Håper dere finner ut av det.

Skrevet

Du forteller at dere har snørr og gørr i familien, og jegh ar en sånn hostegutt. Fra han var 6 mnd, til han var 4 (!) år hostet han så han kastet opp hver gang han var forkjølet, eller hver gang han gråt.... Noen har litt mer sensitiv brekningsrefleks enn andre... jeg er sånn jeg også. Jeg bare brekker meg riktignok, men begge ungene mine er sånn... Men gjør som du har tenkt, snakk med helseNorge om det du :-)

Skrevet

Hmmmmm.

Lykketrollet har faktisk også kastet opp og grått samtidig. Det har bare skjedd en gang og da ble han syk rett etterpå.

Tror jeg skal høre med hs, ja.

Eller kanskje med fastlegen. Da må jeg vel smøre på litt, slik at jeg blir tatt på alvor...Ikke lett å få innpass innenfor de salige portene på SUS...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...