ory Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Hei, Opplevde at et SPA ikke ville booke massasjetime fordi jeg var gravid i uke 19. Noen som har erfart liknende? er massasje skadelig naar en er gravid?
Christoffer i magen Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Det jeg har hørt er at man ikke skal få dypmassage føre fullgåtte 15 uker. Utover det er ting i orden. Så det at du ikke fikk time der er bare tull. Bestill et annet sted du.
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Det er ikke skadeligt med massasje! bare deiligt! Jeg er i uke 19+1 eller 2 og jeg har fått masasje noen ganger, bare informer massøren om at du er gravid, så bruker han/hun ikke skadelige oljer=D
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 som hudpleier og massør vil jeg bare si at d er sundt å bli massert. vær forsiktig med utrensende oljer ellers så er d bare uvitenheten til terapauten som gjør at hun er engstelig for å ta massasje på gravide. for d er aldeles ikke farlig:)
ory Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2008 Supert! Tusen takk for svar til alle sammen! Da booker jeg meg en time med en gang :-)
bratt Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Jeg går regelmessig til massasje, og er selv utdannet massør. Når jeg nå går til massasje så tar hun ikke å maserer korsryggen og bena ved hælene osv. dette er pga at disse punktene, har tilknyttning til underliv. Ikke bruk oljer som er abort fremkallende, men massasje utenom det er bare fantastisk for oss gravide:)
ory Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2008 Hei, Takk for det. Hva slags oljer er abortfremkallende? Vet du om thai massasje er OK?
pusi og lille pusi:) Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 har åsså hørt at man ikke ska maseres i korsrygg eller under fotan...
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 det er ingen oljer som er abortfremkallende. jobber mye med aromaterapi å er jo selv gravid.har virkelig undersøk om oljer er beviselig skadelig. det er di ikke. men noen oljer virker utrensende på kroppen å d vet vi ikke om kan påvirke fostervannet. hold deg unna sort pepper sitrus oljer . å sterke krydder oljer. ellers så vil nok terapeuten vite hvile oljer som er utrensende, så d er bare å si ifra om at du er gravid:)
bratt Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Det er faktisk oljer som du ikke skal bruke under graviditet. Det er oljer som kan påvirket et forster frem mot en abort. De eteriske oljene kan f.eks føre til at folk har hatt for mye avslappende olje i badevannet, som igjen har ført til at de ikke har kommet seg opp av bade vannet på timer, eller de har blandt eteriske oljer med alkohol og husker lite av festen:) så vi skal ikke underbygge virkningen av eteriske oljer, jeg bruker ikke oljer annet en base oljer når jeg masserer gravide, eller lavendel er trygg og bruke. Så hvis du ikke får bestille time hos noen når du er gravid er ikke den masøren sikker nok på seg selv ang dette, noe som jeg synest er greit. Da bestiller du hos noen andre som er sikker på seg selv ang massasje og gravide. Det skal mye til for at det skal gå gale mht oljer eller massasje for gravide, men kan være litt greit å vite litt selv også før du legger deg ned på benken. Lykke til!
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 Jeg var på SPA nå i helgen, og jeg er i uke 20. Fikk saltskrubb og kjempegod massasje! Ikke noe problem at jeg var gravid, men de masserte veldig forsiktig. Og jeg kunne velge mellom appelsin og lavendelolje. Andre oljer ville de ikke bruke på meg. Eneste jeg tenkte mens jeg lå der var at det hadde vært deilig med en pute under hoftene og under brystet der jeg lå på magen. Ikke at jeg tror knotten blir "flat," men benken var litt hard å ligge på, og jeg ble litt "sliten" i underlivet. Ble liggende og spenne meg litt på grunn av det. Ellers så var det helt topp, kan varmt anbefale massasje!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå