Gå til innhold

trenge svar kjapt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei vennina som har egen leilighet men bur sammen med barnefaren i hans leilighet og har full os. er det lovlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva gjør nav vist jeg melder hun? eg liker ikke hun noe særlig godt,hun har vore ganske stygg mot meg

Skrevet

Jeg tror hun må betale tilbake hvert øre.

Skrevet

hva skal jeg si til nav? kan jeg være anonym?

Skrevet

Man kan jo gi Nav et anonymt tips...men samtidig spørs det hvor enkelt det blir å bevise det dersom hun har egen leilighet stående..??

Men bra at Nav får vite om slikt...

Skrevet

syns det er utrolig dårlig gjort å melde fra om sånt!! mangen har utrolig gode grunner for å gjøre det!! mor mister penger på dagen viss nav finner ut av det...hvordan skal hun forsørge barnet sitt? er ikke enkelt å leve kun på fars lønn!! ødelegg ikke livet hennes KUN for at du ikke liker henne... un har barn!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Det er sånne som denne "venninna" som gjere at vi andre som ER aleine heile tida blir mistenkt for svindel!!!!! Blir så forbanna på sånt!!!!

Ho får klare seg som andre mødre som er sammen med bf. Enten sosialen eller jobbe eller la faren forsørge ho. Ein kan dessverre ikkje få alt heller her i verden. Ungen har jo ein far også, som kan ta ansvar om mor ikkje klarer.

Eg hadde nok meldt fra om det, det er svindel og er summen høg nok blir det meldt og ho kan få fengselstraff + måtte betale tilbake!

Skrevet

nå vil jeg være anonym men min mor hadde ei venninne som har 3 barn med barnefar... de bodde sammen! men de sa til nav at de ikke bodde sammen, sa det ble slutt etter første barnet... men nav begynte jo og lure når de var enda 2 barn til med samme man.. hun ble kalt inn til møte osv... sa bare at det var pga han hadde vært der og trengte trøst osv... nav gikk på.... men så meldte min mor fra og politiet kom på døra.... med de varslet om det først og de hadde pakket bort alt som ville tilsi at han bodde der!

min mor meldte fra fordi hun rett og slett ikke likte at hu snyltet på staten! alle burde melde fra, de vet veldig godt at det ikke er lov!!!!

Skrevet

Er ikke lovlig nei... Er synd at enkelte må snylte litt peng. Jeg kunne også tenkt meg full OS, men jeg bor sammen med bf, og derfor gjør jeg det ikke. Bare meld fra, hadde jeg gjort...

Skrevet

det er mye i grenseland da. vi har vært åpen med nav om at pappaen er her nesten hver dag og noen ganger sover han over. har ekstra skift, toalettsaker ++ liggende her. dette pga barnet er under året. far vil jo fortsatt ha like mye kontakt som han hadde hatt om vi var sammen. og det skjønner eg. syns det er trist å være vekker mer enn få timer bra barnet mitt selv.

vi har fortalt nav dette, men la også vekt på at vi ikke er sammen. de måtte snakke med flere medarbeidere og greier før de kom fram til at det faktisk var bra at vi samarbeider så godt. så jeg fikk beholde os. men syns det var rart at de i det hele tatt måtte diskutere om far og barn så hverandre for mye.

men hvis du er SIKKER på at hun bor det fast og har en tom leilighet som aldri brukes og de klarer seg bra med mindre inntekt, så kan du tipse nav. det er snylting da.

Skrevet

Syns det er så teit å blande seg oppi folks liv sånn. La de gjøre som de vil, og ikke bry dere så forbannet mye. Jeg vedder på at flerparten av dere ikke har rent hus 100% av tiden. De fleste har prøvd å trekke fra mere på skatten, skrevet noen minutter mere på en timeliste, jobbet svart, snyltet på bussen, vært hjemme fra jobb selv om man faktis kunne jobbet - alt det er snylting!

Jeg melder ikke naboen polske vaskedame, eller kari som parkerte uten å betale - det er ikke mitt problem, mao jeg holder kjeft og gidder ikke å bry meg om det.

Se etter deres eget hus først så finner dere garantert noe snusk dere har gjort under årene.

Og førresten, fy fan så feigt å melde noen anonymt. Stå for hva du gjør i såfall.

Skrevet

Dette er ikkje å snylte. DET ER SVINDEL!!!! straffa er høgre enn for å mishandle nokon.

Skrevet

Enig med siste anonym! JA, det er dårlig gjort å snylte på staten, men det er ikke ditt problem!

Dersom du ikke kjenner dette paret 100% så skal du være jævlig forsiktig. Folk kan ha sine grunner, og ting er ikke alltid slik de ser ut ved første øyekast..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...