Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Sånne man får kjøpt på bakeriet/kaffebrenneriet? Har prøvd litt forskjellig, men blir liksom ikke helt bra!
Tally Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 He, he, har akkurat lagd scones etter en oppskrift som jeg synes er bra. Hvis du ikke har selvhevende mel, så ikke bruk riktig så mye salt som det står her, da blir de for salte synes jeg. Her er den: http://www.theworldwidegourmet.com/countries/uk/scone-chloe.htm *Note: You can replace each cup of self-rising flour with one cup of all-purpose flour to which 1½ tsp. baking powder and ½ tsp. salt have been added. Ingredients for approximately 8 scones 1 lb. (450 g) self-rising flour (approx. 3 cups) -------------------------------------------------------------------------------- 4 oz. (110 g) butter or margarine -------------------------------------------------------------------------------- 3 oz (85 g) sugar (6 tbsp.) -------------------------------------------------------------------------------- 1 1/4 cups (300 ml) milk (approximately) -------------------------------------------------------------------------------- A pinch of salt Preparation Mix flour, sugar and salt in a large bowl. Rub the butter or margarine into the dry ingredients and add enough milk to make a firm dough. Roll out to approximately 1 inch thick and cut into circles with a 2.5-inch pastry cutter. Glaze with milk and bake at 425°F (215°C) for 10 minutes. Remove from the oven and allow to cool.
Tally Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Glemte å si at jeg lager 8 boller, bryr meg ikke om å kutte ut "sirkelboller"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå