Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Har funnet ut at datteren min på 5mnd sover mye bedre med å ligge på ullskinn i senga (under stretch lakenet). Er dette OK, eller har noen lest om at dette er farlig? Vi har ca 17 grader i rommet der hun sover og hun blir ikke kjempevarm av det. Hun var klammere når vi brukte tisselaken, for det puster jo ikke noe særlig.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 barnet mitt sover rett oppå lammeskinnet hun, uten laken over. Har vasket det i maskinen med milo først da.
tudeluuu Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 ja, det er veldig bra å sove på lammeskinn, men da korthåret, så ikke babyen begraver ansiktet sitt i hårene. Du trenger ikke å ha laken over. Ull har den effekten av det varmer når det er kaldt, og hvis barnet svetter så er det med på å regulere temperaturen ned. Supert sommer som vinter =)
Moonflower Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Gutten min soer rett på ullskinnet han også - det regulerer temperaturen veldig bra. De sier jo også at det er lurt å legge babyen på ullskinn i sommervarmen/syden fordi det svaler eller varmer alt ettersom hvordan temperaturen er rundt barnet.
Linn88<3Linnea07.06.08 Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Hvor får man tak i et brukbart lammeskinn da? Evt. pris?
tudeluuu Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 nøstebarn har skinn i ulike størrelser. Prisen varierer med str, men de er relativt dyre. Det finnes skinn på babyshop også, og ulike steder på nettet som selger babyutstyr. Jeg liker nøstebarn sitt største veldig godt, for det passer også når ungen blir større. Gutten min på 2,5 år ligger fortsatt på det, og det er fortsatt litt plass å vokse på det!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Takk for raske svar! Da sover vi søtt på skinnet videre også
klmw<3 Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 De anbefalte det på sykehuset og faktisk.. så snuppa vår sover rett på ull. Jeg kjøptepå interiørland.. tåler maskinvask... har trekk til hodepute under hodet til å ta i mot gulp...
tupppelina Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Gult lammeskinn one size i EXIT butikker (de m utstyr) til 299,- Kjempe gode, er og me selehull så d kan brukes i vogna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå