Gå til innhold

Sååå frustrert!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer et max klageinnlegg fra meg...

I morgen er jeg en uke over ikm. Ingen mens. Bare negative tester... Eller, jeg tok en test fredagkveld, det ble en svaaak strek (men både jeg og sambo så den). Tok en ny lørdag morgen, streken var om mulig enda svakere. I dag etter jobb tok jeg en CB digital : ikke gravid. Jeg blir SPRØ!!!

Vet ikke om jeg har symptomer eller ikke symptomer. Humøret er særdeles ustabilt, men om det kommer av frustrasjon, pms eller gud vet hva aner jeg ikke? Har vært litt uggen lenge nå, men er så mye som går om dagen, så kan jo være hva som helst det også. Brystvortene mine er veldig ømme, men det hender seg jo at de er iblant...

Vet ikke når jeg hadde el (merket ingenting), men skulle vel vært den 6-7 tror jeg. Fredag fikk jeg en dråpe friskt blod på papiret. Hva er det?

Åååå.... Jeg kjenner at jeg enten må få mensen eller en positiv test snart, hvis ikke blir jeg sprø!!!

Uff, jeg som lovte meg selv at så sprø skulle jeg aldri bli! Yeah right...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøste, trøste.... De fleste blir ganske sprø, tror jeg. Skulle heller ikke bli det, men vips så lå jeg på nakken med beina og kroppen opp etter veggen etter sex. Så du er ikke alene...

Skrevet

Uff... Har bare lyst til å sette meg ned å gråte! Vet ikke hvorfor jeg tar så på vei heller! Er jo bare i andre pp - vi har det jo ikke travelt.

Men nå var jeg liksom så sikker. Men så kom den negative testen i dag igjen. Æsj!!!!

Men lurer på en ting... Når begynner kroppen å produsere hcg? Når egget blir befruktet eller når det fester seg? Hvor lenge etter befruktelsen fester egget seg?

Fikk jo litt blod på papiret på fredag formiddag (en dråpe). Kunne dette vært en festeblødning? Eller hva kunne det ellers vært? Og i tilfelle, om det var det, er det da for tidlig å teste positivt?

:)

Skrevet

lurer på én ting?!=) hihi. funnet litt info på lommelegen.no. håper det hjelper noe, men blodet du oppdaget kan jeg ikke gi noe svar på. det kan ha vært festeblødning, sprukket blodåre, begynnende mens eller noe annet. men jeg kan dessverre ikke svare deg på det.

Selve befruktningen foregår som regel 12-24 timer etter eggløsningen. Sædcellen trenger seg inn i eggcellen.

Det befruktede egget vandrer så gjennom egglederen i retning av livmoren. Det som begynte som en celle, utvikler seg til mange ved at egget deler seg. Etter omkring tre dagers ferd gjennom egglederen når den lille klumpen - morula på fagspråket, som betyr multebær - livmoren. Fjerde og femte dag etter befruktningen begynner utviklingen av det som senere blir morkaken - bindeleddet mellom mor og foster. På sjette og syvende dag fester det vi nå kaller blastocysten, det blivende embryoet, seg til livmorveggen.

HCG dannes av morkaken som utvikler seg når egget har festet seg i livmoren. Dette skjer ca. en uke etter befruktningen og HCG – økningen kan måles i blodet fra ca. 9. dag.

Skrevet

Hehe - okay, jeg lurer på titusen ting:)

Tusen takk for at du hjalp meg med noe, tingeling:)

Jeg skulle ønske at vi hadde en knapp på magen som lyste når vi var gravide. Hadde vært veldig lettvint:)

Er vel bare å vente....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...