*snartklar* Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Det er enormt mange av barne her i gården som har mobil, noen av dem har såvidt begynt på skolen når de tasser rundt md den feteste mobilen på markedet! Dette har selvfølgelig ført til at dattera mi på 71/2 ønsker seg mobil, for flere av venninnene har det. Egentlig synes jeg hun er altfor liten...ville vente til hun var 10-11...men nå har jeg da gått i mot meg selv og bestemt at hun skal få likevel. Greit å kunne ringe henne og si at det er middag, at hun må komme hjem å gjøre lekser, at vi skal ut å kjøre osv istedenfor å ta en ringerunde til hele nabolaget fordi jeg ikke vet hvor hun er!!!! Hun skal selvfølgelig ikke få ha den med på skolen, og skal kun brukes til ringing. Men kjenner jeg henne rett så blir den vel brukt til andre ting også!!!! Hun skal selvfølgelig kun ha kontantkort....
Lykkeliten123 Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg er helt enig med deg=) 9- 10 år hadde vært best, men det lar seg ikke gjøre å vente så lenge. Samtidig er det veldig greit for oss å "lete opp" barna når vi skal ut på noe. Men jeg syntes også det er viktig at barna lærer klokken og det å holde klokkeslett før de får mobil, at det ikke blir mobilbruken som gjør at man får barna hjem til legging. Sønnen min blir 7 i sommer. Foreløpig har det ikke vært noe spørsmål, men jeg regner med det vil dukke opp over sommeren, når bruken blant vennene blir større.
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 mine barn kan få mobil sommeren før de begynner på ungdomskolen, IKKE før..det er heldigvis lenge til enda. når vi gikk på barneskolen så måtte vi alltid si hvor vi skulle, og mamma passet alltid på at vi hadde telekort som kunne brukes i telefonkiosk å ringe hjem for. det funket kjempe bra og skjønner ikke hvorfor det ikke skal fungere med mine barn også, så sånn blir det her.. men hvis andre foreldre vil gi barna sine mobil tidligere så bryr jeg meg ikke om det..er jo opp til hver enkelt.
evigoptimist Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Min sønn fikk mobil til tiårsdagen nå i vinterferien. Han var en av de siste i klassen som fikk, fordi vi syntes det var for tidlig. Jeg mener ungene har godt av å få litt ansvar for å siifra hvor de er, komme hjem til avtalt tid osv før de får mobil telefon.Og vi har hele tiden hatt det som forutsetning at han skal klare dette, før det blir aktuelt med mobil. Men, nå som han har fått det - er det selvfølgelig deilig å slippe ringe rundt for å få tak i han. Lillesøster på åtte må nok likevel vente en stund før hun får.....
Trulte76 Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 mi fikk da hun var 8 år..hadde ikke palner om å gi henne så tidlig. men ble bare sånn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå