Gjest Rebel m/jente Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Når vannet er nykokt tar det jo litt tid å kjøle det ned. Er det dumt å blande det ut med kaldt vann fra springen? Hun får jo i seg så mye bakterier på andre måter, kan ikke se hvorfor det er så utrolig farlig med litt springvann. Men det er kanskje noe jeg ikke vet da... og en eller annen gang må man jo venne dem til vanlig vann. Hun er 6 mnd.
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har slutta nå.... Han er snart 6 mnd. Jeg har alltid kokt opp, og hatt på flasker i kjøleskapet, så har jeg bare varma det opp i micro'n. Kjapt og greit
Gjest Rebel m/jente Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Ja, det er det jeg også gjør. Men av og til glemmer jeg å koke nytt vann før det er tomt i kjøleskapet, og da blir det krisesituasjon med sint og sulten jente når vi venter på at den skal bli passe temperatur.. Noen ganger kan man jo ende opp i situasjoner der man ikke har mulighet for å få fatt i kokt vann. greit å vite om man kan gi ukokt vann istedenfor å la ungen sulte liksom...=P
Gjest Rebel m/jente Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Leser på mattilsynet sin side at man ikke trenger å koke vannet lenger når barnet begynner å få fast føde, så da er det vel greit å begynne nå da=)
Prish Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Slutta å koke vannet da hun var litt over 5 mnd. Da skulle alt mulig inn i munnen, så jeg så ikke vitsen med all den kokinga når hun fikk i seg masse basillusker uansett. Har gått veldig bra!
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Fikk beskjed om at vann fra springen var greit nå når snuppen er 6 mnd.
It's all about me Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Du trenger da ikke koke i det hele tatt. Er bare de som er premature, eller har nedsatt imunforsvar som trenger det. de bakteriene som er i vannet i Norge har de bare godt av å venne seg til før eller siden. Selv ga jeg vann rett fra springen siden lillegutt var 9 uker.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Nå har hun nettopp fått sin første flaske med melk med ukokt vann og det ser ut til at det gikk strålende=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå