temine Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Ja, nå er jeg nygravert og forlova. Har termin i modten av oktober. Når kan det da passe å gifte seg? Ville dere ha ventet til etter babyen er kommet? Hvor lenge etter fødsel, evt hvor lenge før? Vi vil ha ett koselig bryllup med venner og familie, men ikke noe veldig stivt. Vil at det skal være morsomt og koselig..hvem vil ikke det?? Bryr meg ikke noe særlig om når på året set er. Like gjerne sommer som vinter. Skal gifte oss i kirka, og ønsker helst å invitere alle til middag, og ikke ha noen kaffegjester som må stå å vente på at vi skal bli ferdige med å spise. Når vi har satt dato...hva skal vi da begynne med? Hva må jeg gjøre og huske på? Håper noen kan hjelpe meg:)
<3 qleopatrice <3 Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Denne netttsida hjelper meg med god info bryllupsweb.no Gratulere med forlovelse Jeg er i samme situasjon som deg men vi skal vente helt til aug-09 :=) for da får vi god tid på å planlegge og ungene er såpass store at jeg ikke ammer eller at det ikke gjør noe å reise vekk en uke på bryllupsreise.... Men det må dere finne ut hva som passer dere!! Lykke til i planleggingen!
temine Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2008 Ja, det frister å vente til etter fødsel, men så frister det også å gifte seg før babyen kommer:) Vi må vel bare bestemme oss. Takk for fin link!
Sivalur Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Jeg tror jeg ville tatt det nå så fort som mulig. Men det kommer jo litt an på hvor du bor og hvor lett det er å få tak i kirke og lokaler. Vi fant ut at det gikk ikke an å sette en dato, vi måtte ta en dato som den kirken og det lokalet vi ville ha var ledig. Jeg ville hvertfall ventet MINST 6 mnd etter fødsel - antagelig mer også. De første månedene kan være slitsomme, selv om du skulle få en sove-baby så herjer hormonene i kroppen og en del nattevåk blir det uansett. I tillegg er det ikke sikkert at gravid-kiloene forsvinner av seg selv med en gang heller (og hvis du først skal vente til etter fødselen vil du jo sikkert komme tilbake til din gamle størrelse gjetter jeg?) Og det er jo en del som skal planlegges, så med en liten en i huset kan det fort bli strevsomt - tror jeg da. Dersom dere bor et sted hvor det er mulig å få tak i kirke og lokale til f.eks. mai, juni eller august så hadde jeg nok gjort det. I mai er du vel i ca 4. måned. Da bør verste kvalmen ha lagt seg og magen har ikke blitt kjempediger (ikke at det gjør noe å gifte seg med kjempediger mage såklart, men du kan jo få bekkenproblemer osv og det er jo kjekt å kunne danse i sitt eget bryllup). Lykke til uansett hva dere velger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå