Gå til innhold

Noen som har tips mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde blitt super glad om det er noen som har noen tips for å dempe kvalme, og vil dele dem med meg:-) Har siden uke 13 hatt en ekstrem kvalme (Er 16+6 i dag). Kvalmen kommer etter at jeg har spist, spesielt litt større måltider. Selvfølgelig spiser jeg små måltider nå, men det er ikke alltid at det går heller. Var hos legen på mandag, og er nå sykemeldt i en måned.

Takker for alle svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når kvalmen min var på det værste hadde jeg alltid salte riskjeks i veska. Synes de hjalp veldig. Er jo verdt et forsøk:)

Skrevet

Postafen- reseptfritt Phenergan- reseptbelagt. Begge funker for meg. Sure ting: sure sitroner, sure appelsiner. Gronne ting: gronne epler, gronne druer....

Skrevet

Husk å spise bittesmå måltider (ser du skriver at du gjør det). Man må ikke spise seg for mett men heller ikke bli sulten, da kommer kvalmen. Ritzkjeks som er nevnt funker for mange (ha noen på nattbordet som du kan spise før du står opp om morningen), noen mener Seaband funker, Postafen funker som oftest (så sant du vet at du ikke har noen allergier mot dette - fås reseptfritt på apoteket), legen kan skrive ut andre medikamenter dersom ingenting funker. Ellers er kvalmen veldig individuell. Spis det du har lyst på når du har lyst på det (er man kvalm skal man ikke bry seg så mye om hvor mye usunt man spiser, da er det viktigst å klare å spise i det hele tatt). Frukt og grønt hjelper også på mange, siden dette er friskt og godt.

Skrevet

Tusen takk for alle tips! Har vært å kjøpt gaviscon på apoteket i dag, men det smakte helt forferdelig! Spørs om jeg kommer til å klare å ta d:/ Ellers skal jeg prøve ut det andre dere forteller om :-) Takk takk!

Skrevet

Jeg har også meget god effekt av postafen. :) Lykke til:)

Skrevet

Hei!

Vil anbefale deg å prøve akupunktur, det kan være veldig effektivt! Finner du en jordmor som setter nåler får du også svar på mange spørsmål!! Bor du i Vestfold kan jeg anbefale Jordmornåla på Gressbanen i Tønsberg:)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...