Gå til innhold

Flere som planlegger å dra på sydentur under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker på å reise til syden før beibien kommer, og nå ser det ut som at vi reiser ei uke (muligens til Tenerif) når jeg er 30 uker på vei. (dette er i slutten av april og ikke djevelsk varmt da). Noen som har erfaringer med å være i, eller planlegger å reise til, varmere strøk mens dere var gravide?

Jeg har lite plager under svangerskapet og føler meg frisk og rask (nå vel og merke). jeg vil selvfølgelig snakke me jordmor før vi bestiller og bestemmer oss for å reise.

Jeg har planer om å ta livet veldig med ro dersom vi reiser. Oppholde meg for det meste på hotellet, være forsiktig med mat og kose oss. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med dette, men vi reiser til Sør Afrika om 2 uker. Da er jeg 16 uker på vei (19 uker når vi skal hjem). Gleder meg vanvittig! Husk støttestrømper til flyturen, da ;o) God tur!!

Skrevet

Jeg reiser til Gran Canaria i april. Da er jeg 26/27 uker på vei (ved utreise).

Som deg har jeg få plager...nå... Men avbestillingsforsikring er et must, for ting kan endre seg.

Jordmor ønsket bare god tur :- )

Bare sjekk med flyselskapet om policyen på flygninger når man er gravid. Det varierer noe fra selskap til selskap hvor enge du er "velkommen".

God tur!!!

Skrevet

Vi skal til Kreta når jeg er 30 uker på vei

Skrevet

Jeg drar til Tenerife neste uke, er da i min 27 uke. Bekkenløsning og små trøtt, men det går vel bra får jeg tro:)

Skrevet

Vi reiser til Gran Canaria neste uke.. Da er jeg 20 uker.. Jordmor sa at jeg trengte støttestrømper og at jeg måtte reise meg å gå litt hver time....Lykke til...

Sjekk med flyselskapet at de lar deg fly i uke 30.... Siden flyturen er ca 5 timer om du bor i sør norge..

Skrevet

Så fint å høre at flere skal ut å reise under graviditeten, spesielt når vi da er ganske langt på vei. Da skal jeg bare ringe jordmor imorgen å forhøre meg. :)

Skrevet

Jeg var på Tenerife for to uker siden. Da var jeg i uke 24. Anbefaler å kjøpe støttestrømper for flyturen... Jeg hadde tenkt å ta meg noen "hyppige" gåturer på flyet, men det er jammen ikke lett på charter-turer! Traller i midtgangen HELE tiden! Da vi kom frem var den ene foten min veldig øm og opphovnet. Det gikk fort over, men var litt ubehagelig.

Ellers fikk jeg beskjed, av jordmor, om å ta en toksoplasmoseprøve før jeg reiste. Siden min var negativ burde jeg ta ny 2-3 uker etter jeg kom tilbake.

Skulle ønske jeg kunne reise ned en gang til før termin =)

Skrevet

vi blir å reise med rutefly så håper det blir litt mindre stress på de reisene.. Hørtes lurt ut å ta en toksoplasmoseprøve. Hehe, sikkert trangt med stor mage i midtgangen i tillegg til traller! da er det ikke mange cm igjen i midtgangen! hehe

Skrevet

Smart å ta toxo test før du drar. Dersom du har følsom mage og lett kan bli dårlig i utlandet kan du få en reisevaksine(drikkevaksine) hos legen som du tar hjemme ca 14 dager før du drar.

God tur :)

Skrevet

jeg ble frarådet å reise til thailand i april. ville vært 19 uker på vei da, men legen mente vi burde holde oss hjemme. vi avbestilte, og reiser med babyen i stedet senere.

selvfølgelig litt annen standard på sykehus der i forhold til europa....

Skrevet

thailand har vell også andre bakterier enn i Spania kan jeg tenke meg. Det er jo også ganske lang reise dit. Tror ikke man skal reise til Thailand med små barn heller, pga. den annerledes bakteriafloraen de har der.

Skrevet

Snakka akkurat me jordmor om å reise i uke 30. Hun var positiv til at jeg skulle reise og hadde anbefalinger og råd som jeg burde ta hensyn til:

*Sjekk med reiseselskapet at jeg får reise i uke 30

* Kjøpe vann på flaske

*Passe på at maten jeg spiser blir tilberedt der og da og at den ikke har ligget lunket lenge.

*Passe på at salaten har vært vasket.

* Ta med knekkebrød hjemmefra

*Kjøpe støttestrømpe

*Sjekke reiseforsikring for gravide

*Kjøpe "ekstrapakke" fra Apoteket med forskjellige hjelpemidler om jeg skal bli dårlig osv.

* Ikke være for mye i sola og bruke mye solkrem.

*Rommet må ha aircond.

*Bade i saltvann og kloret vann.

Det var vell det meste. Hun sa også at det hadde vært det beste om jeg reiste tidligere, men at mange reiste i uke 30 og at det gikk veldig bra. Phu, så kanskje vi bare bestiller reise nå!!? :)

Skrevet

Etter en hel masse fram og tilbake fikk jeg endelig bestillt tur til Gran Canaria nå! Takk til alle som har kommet med positive innspill!! Trengte et ekstra dytt pga svangerskapet, men nå er turen i boks! Gleder meg kjempemasse til å nyte late dager med stor mage og snill ektemann:) Så får vi heller spare penger en annen gang, he he.

Skrevet

Er forresten i uke 28 når vi reiser:) Hvis noen skulle lure!

Skrevet

Føler det akkurat likt som deg! Kanskje vi også bare må bestille turen å bli ferdig med å gruble. Om vi er nøye med mat og drikke, skal jo alt gå supert.

God tur, og kos deg masse med magen, mannen og varmen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...