Sessa ruger igjen... Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Nå kjenner jeg ikke saken ut fra noe mer enn det jeg nettopp hørte på radioen som er omtrent det samme som står i artikkelen som jeg ref. til, men ærlig talt, nå må jenter slutte å ta pirattaxi og være obs!!! Det kan ikke være noen unnskyldning at du er drita full!! Om utestedet ikke har gitt henne ytterklærne hennes så er det vel likevel ikke deres skyld at hun tatt noen dårlige valg etterpå? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=518169
Mersa og gutta <3 Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jupp leste det jeg og! Spennende om det blir noe ut av denne saken!
~sjiraff~ Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Et slikt søksmål vill kanskje funket i USA der ingen er ansvarlige for sine handlinger (skulle man tro utfallet av mange rettssaker). Her får vi håper og tro at hun ikke kommer noen vei med den anmeldelsen. Fryktelig tragisk at hun har blitt voldtatt, men at hun setter seg i en pirattaxi er et eget valg..
Himmel og hav Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Kan ikke skjønne at utestedet skal ha plikt til å passe på folk som ikke klarer å begrense alkoholinntaket sitt. Da kan de jo aldri ha lov til å kaste ut noen da! Ille at hun ble voldtatt, men det er jo jenta selv som har satt seg i den situasjonen. Jeg har igrunnen stor tro på individets ansvar for egne handlinger, og voldtektsmannen får stå til ansvar for det han har gjort, og hun får selv ta ansvaret for at hun valgte å bli "stupiddrunk".
Bring_it_on!!:)) Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Faktisk så har utesteder til en viss grad ansvar for at gjester kommer seg trygt hjem.. Jeg har arbeidet på et utested nå i 5 år.., og vi kaster aldri noen ut uten klærne deres.. Det er de som jobber der sin jobb og passe på at gjestene ikke blir overstadig beruset.. Og anmelde blir allikevel for dumt.., hun burde for det første ha krevet og få jakken sin.., hun burde ikke ha satt seg inn i en bil hvor hun ikke kjente føreren.., og hun burde ha orientert seg i det minste om hvor hun bodde henne..
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Det er faktisk sånn, ifølge alkoholloven at det er utestedet som er ansvarlig for gjesten sin til dem kommer inn døra si hjemme. Dvs at _egentlig_ skal dørvaktene ringe etter taxi eller ordne slik at gjesten kommer seg hel hjem. Dessverre er det slik at dette ikke følges på hver enkelt gjest, men bare de som er altfor fulle til å ta vare på seg selv. Vi lærte om dette på bartenderkurset jeg gikk på-
Bring_it_on!!:)) Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Problemet med det at utestedene har ansvar for at gjestene kommer seg trygt hjem er at gjestene ikke vil at vi skal følge med hva de gjør.. Altså vi har ansvar for at de kommer seg trygt hjem.., men vi har ikke lov til og si hva de skal gjøre etter stengetid,.. Den regelen er noe som aldri vil kunne bli brukt mot et utested.. Pga den ikke kan følges på noen måte.. maaange av paragrafene kan ikke følges..
Sørland-snuppa Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article559997.ece dette skjedde i helga. i mitt boligområde. det er helt sykt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå