Gå til innhold

Dere andre som går å tar modningsakupunktur......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte går dere?

Jeg går hver Mandag og Torsdag...

Syntes det var litt ofte,men er kanskje ikke det???

Ligger ca 25-30 min hver gang....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går én gang i uka.. Blir tettere hvis jeg går over.. Ligger en halvtime..

Skrevet

Jeg har tatt en gang i uken siden uke 37, har termin idag, så håper jo det skjer noe snart ... Fikk en ekstra effektiv behandling idag og fikk kynnere rett etterpå (har ikke hatt kynnerer før).

Skrevet

Jeg gikk en gang i uka siste tre uker før fødsel.... Jeg fødte nemlig på torsdag :-) To dager over termin. Effektive rier og fødsel over på 4 timer i motsetning til forrige fødsel der jeg ikke fikk rier i det hele tatt og måtte få drypp. Kanskje pga akupunktur? Fikk akupunktur under fødsel også som tok vekk smertene i korsryggen jeg har hatt med de to andre. Lykke til videre:-)

Skrevet

Jeg fikk også to ganger i uken, fra uke 36. Fødte raskt og greit en uke før termin. Er overbevist om at akupunkturbehandlingen gjorde sitt!!

Skrevet

Godt å høre:)

Får kynnere hver gang jeg går der, så virker jo tydeligvis inn på kroppen...Får bare satse på det setter litt gang på sakene etterhvert:)

Skrevet

Jeg går en gang i uka foreløbig, ligger nesten 40 minutter.

Husk at det ikke nødvendigvis fremskynder fødselen, men gjør den lettere når den kommer i gang! Skal den ha noen effekt på selve framdriften, må du ha med deg akupunktøren til føden.... men for mange er nettopp modningsfasen i fødselen den lengste og verste (da får man ikke smertelindring, feks.), så om man kan korte ned den ved å få akupunktur på forhånd, så kan det være vel verdt det.

Selv hadde jeg vonde modningsrier i 2,5 døgn sist. De var like vonde som de som kom i selve fødselen (selv om det var litt lenger pause mellom dem), men da fikk jeg ingen smertelindring. Det vil jeg gjerne unngå denne gangen!

Skrevet

Hun jeg går til sier at det er vanlig å gå hver 4 - 6 dag, fra uke 37.

Der jeg skal føde anbefalte de akupunktur i forkant, skulle gi en raskere og mindre smertefull fødsel (men setter ikke igang fødselen, da må nålene settes andre steder, er mulig det og.....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...