Gå til innhold

Fakerten så sinna jeg blir!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lærling og gravid. Og var ærlig med min sjef fra starten av, og ble etterhvert 50% sykmeldt. Da det ble bedd om tilrettelegging fikk jeg ikke gå senvakter pga de måtte leie inn folk alikavel så da kunne jeg gå bare dag. De plukket seinvaktene mine av turnus.

Fikk vite at jeg ikke kunne få tilrette lagt noenting, veileder nektet og gå sammen med meg fordi hun da måtte ta de tunge løftene (noe som ikke stemmer, jeg trengte opplæring i foflyttningsteknikk)

Tok kontakt med verneombudet for å vite mine rettigheter oppi dette, men fikk aldri kontakt med henne. Verneombudet tok da kontakt med min sjef når hun fant ut at jeg hadde prøvd å kontakte henne, der fikk hun grunnen.. at jeg va gravid. Min sjef ringte også lærlinge"sjefen" min og fortalte at jeg var gravid (jeg fikk ikke sjangsen til å ta dette opp selv) Så når jeg kon på møte med alle sammen viste dem det alle, og jeg hadde ikke sagt det til noen.

Nå menst jeg har gått sykmeldt har jeg lurt på om jeg skal svbryte lærlingtiden og heller ta ekstra vakter rundt om grunnet mindre arbeidstid og mere betalt, jeg har da overskudd til mit tidligere barn, min kjære, graviditeten og det sosiale. Jobber jeg 100% har jeg ikke overskudd til noenting.

Så jeg undersøkte litt muligheten for ekstravakter (på andre avdelinger på sykehjemmet) og det skulle jeg få, helt til jeg fortalte at jeg var gravid, nei da ble alt så vanskelig.

Så den tanken la jeg på hylla, i dag på nytt møte med sjef, verneombud og lærling"sjef".

Da kunne min sjef formidle at hun hadde fått beskjed om at jeg hadde ringt og undersøkt jobb muligheter.... FAEN!!!!

er det ingenting som heter TAUSHETSPLiKT lenger????????

Føler at uansett hvem jeg snakker med og hva jeg sier så kommer det igjen i en annen sammenheng med mennesker som ikke har noe med det å gjøre!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt du ble forbanna da ja..

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Ikke bare jeg som sliter med jobben da skjønne jeg. Jeg er nå 23+5 og har jobbet 3 dager i løpet av hele svangerskapet. Dette pga arbeidsgiver (dvs min nærmeste sjef) ikke har villet tilrettelegge for meg i håp om at jeg skulle kunne gjøre min egentlige jobb. Jeg sa også fra om at det ikke ble aktuelt før jeg ble gravid så de har vært godt informert hele tiden.

Endte med at jeg etter å ha kranglet med han gjentatte ganger og ikke er mulig å kommunisere med han har jeg klaget til øverste hold. Jeg nekter nå å forholde meg til min egentlige sjef, noe jeg har gitt beskjed om.

Skulle egentlig ha møte med min sjef og øversete samt tillitsvalgte før helgen, men da hadde min sjef vært så sur og stresset at det ble utsatt!!!

Nei jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre og blir sliten av dette. Vurderer å snakkke med noen utenfor bedriften som kan gi meg råd, men vet da IKKE hvem det evt skulle være!!!

Synes det er ufattelig trist å lese at du også skal ha problemer med jobben. Hadde egentlig håpet at ingen andre skulle trenge å oppleve slikt egentlig! MEN gjett hvem som skal søke jobb når tulla kommer til verden?

Håper det løser seg bedre for deg enn det har gjort for meg i alle fall!

Skrevet

Kjaere, skulle saa gjerne ha tatt den ene aa slaatt den andre med! Men det gaar vel ikke saa da faar vi debatere et par andre alternativer..... Informasjonen hun har om at du soker jobb andre steder er ikke saa farlig. Si at du alltid holder mulighetene oppe for aa finne noe nytt og laererikt, men at du naa som gravid maa se ting litt ann fra uke til uke da formen varierer. 100 prosent sykmelding ville vaert mitt svar til trakasering paa arbeidsplassen- og du BLIR trakkasert. Hvis du vil gaa ut laeretiden ta oyeblikkelig fatt I verneombudet. Ring henne hver halvtime til hun/han plukker opp den telefonen. Tillitsvalgt ogsaa. Ha saa et mote bare du med tillitsvalgt og verneombud. Etter dette har dere tre et mote med avd leder, dagligleder og laeringssjef. Det har jeg sett har fungert I praksis. Finn ut hva du onsker av jobb og vakter, hva du vil forandre paa (skriv en liste) og kom igang.

Skrevet

Hadde kontaktet fagforeningen hvis jeg var Bjornen Collargol...

Skrevet

Jeg har vert sykmeldt 100% i tre mnd nå og skal starte opp igjen.

Verneombudet var til stede på møtet i dag, og jeg har sagt at jeg vil nå gjøre mitt beste hele veien så langt jeg klarer å evt ta tingene derfra om det ikke går så bra, Jeg vet at å jobbe 100% i mange mnd kommer jeg ikke til å klare. Og jeg stiger ikke i lønn i en symeldingsperiode, noe som er viktig for meg å gjøre nå (april) med tanke på at dette teller når jeg skal gå hjemme i et år og prøve å delta min del i husholdning/lån/utgifter generelt /barnehage osv....

Men jeg har mest lyst til å drite i hele lærlingtiden, og få meg ekstravakter (jeg jobber pr i dag i hjemme basert omsorg) andre steder.. men for at jeg skal komme opp i samme summen som jeg har utbetalt nå (lønn/stipend) må jeg jobbe ganske mye... selv om lån og stipend bare er å gjøre meg selv en bjørne-tjeneste... men jeg trenger dem nå.

Det at det har blitt informert om at jeg var på jobb-jakt andre steder er ike viktig nei, men prinsippet.. det har blitt delt så mye info om både den ene og den andre nedpå den arbeidsplassen der at jeg blir kvalm.

Vår helse og sosialsjef blir styrt av avdelingsledere og er en mann av samme kaliber som resten der. Jeg har ikke litt lyst engang og være der.

MEN jeg skal bite tenna sammen og være der i stigningsperioden, så lenge alt kjennes fysisk greit ut, og etter det vurderer jeg å sykmelde meg igjen å jobbe med min andre jobb (deltid når det passer) for legen har i dag også sykmeldt meg fra lærlingjobb men ikke fra den andre.

Og jeg har ikke tenkt å ha LITT dårlig samvittighet engang!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...