Gå til innhold

:'( hjeeeeeelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet pos på lørdag - og har hatt småvondt i magen idag - og nå så jeg at jeg har blødd... :( HVA BETYR DET???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan desverre bety at du holdder på å miste, eller du kan ha en mellomblødning.

Hvis du har smerter og er usikker på hva som skjer, så kontakter du legevakten eller fastlegen din.

Det er desverre ikke noe annet å gjøre så tidlig, enn å håpe på at det går bra alikevel.

krysser fingrene for deg

Skrevet

: ( Har hatt vondt i magen - og har kommet ganske mye blod :/

Skrevet

noen ganger går det bra selv om man blør. men det kan også være tegn på at du har mistet. jeg har opplevd begger deler. blødde masse med førstemann, men han blir i sommer 4 år :-) men var gravid nå for litt siden og blødde og da mistet jeg.

kontakt legen din. det er nok fortidlig til å vises på ul. der ser de ikke noe foster aktivitet før tidligst uke 6 og ofte ikke før senere heller.

men hos legen kan de måle hcg verdiene i blodet ditt med ett par dages mellomrom. det gir ofte en god indikasjon på om du fortsatt er gravid eller ikke.

gode lykkeønskninger til deg:-)

Skrevet

tusen takk for svar..

Når du blødde med gutten som er fire, hvordan var blødningene? Som mensen med litt magesmerter, elller?

Skrevet

det er ikke så lenge siden jeg flyttet så legen min bor langt unna, kan jeg dra på legevakta?

Skrevet

Ja, du kan dra på legevakta! det gjorde jeg... de sender deg sikkert til innvendig ul, eller tar blodprøver av deg. Avhenger av hvor langt du er kommet i svangerskapet.

Lykke til!!

Skrevet

er nok bare 4 uker og et par dager.. Hva tror du dem gjør?

Skrevet

hei. i mitt første svangerskap så blødde jeg mye. alt fra frisk blod, lyse rosa, brunt. ja jeg tror jeg var innom alle variantene.

du kan sikkert kontakte legevakten. men min erfraring er at de ikke gjør noe, spseilt hvis du er så tidlig at det ikke vises på ul. men kontakt dem du, så får du hjelp. det er så fryktelig å gå rundt å være redd og usikker.

er det en SA du har så er det desverre ikke noe å gjøre.

Skrevet

: ( Men får ringe de etterpå , så får jeg høre hva de sier. Jge tror jeg er 4 + 2. Kommer "spiren" ut av seg selv da? Trenger ikke å gjøre noe for å få det ut? :/ Er det vanlig at de som opplveer SA ofte gjør det og har problemer med å bli gravid?

... skal prøve å tenke postivit :)

Skrevet

hei igjen. da jeg mistet fikk jeg vite at kroppen ofte ordner opp av seg selv når man er så tidlig som du. det er sjeldent de tar en utskrapning hvis man har mistet før uke 8. men noen ganger gir de tabletter forsto jeg dersom det var rester igjen i livmoren. (før uke 8) min kropp rydda opp av seg selv, men jeg var til ul for å sjekke det. legen min henviste meg. jeg var 7 uker på vei.

jeg spurte gynokologen om det var stor sjanse for å oppleve sa igjen. Hun svarte at jeg hadde like stor sjanse som andre til å bli gravid igjen og at sjansene for å miste igjen ikke økte fordi om jeg hadde hatt en sa.

jeg har lest her inne at de som har opplevd tre sa får mere oppfølging og utredning.

gode tanker for at det ikke gjelder oss:-)

Skrevet

OKej, takk skal du ha : ) Men, det er rundt denne tiden jeg skulle hatt mensen.. kan jo faktisk være det og? leser om at under SA så har ofte folk krafige kramper - jeg har hatt mensen smerter.. i hvert fall noe liknende. Blode som kommer ut er rødt..

Skrevet

jeg hadde ikke mer en mensen smerter da jeg hadde SA. jeg hadde ikke disse kraftige magesmertene som jeg hører andre beskriver.

men når det er sagt er det også mange som har vanlig mens selv om de er gravide.

lykke til:-)

Skrevet

tusen takk - jeg håper og ber : )

Skrevet

fått time til legevakten om noen timer.. de sa at det betyr ikke nødvendigvis at det har gått galt på grunn av en mens (liknende) blødning.. prøve å se positivt på det :)

Skrevet

ååh.. er jo blod hver gang jeg sjekker jooo.. er som en vanlig mens :(

Skrevet

Hvordan gikk det på legevakten?

Krysser fingrene for deg:)

Skrevet

Ikke så bra : / Legen konkluderte med SA :(((

Skrevet

Sjekket de deg?ul? Har klumpen kommet ut??

Hvis ikke håper jeg det var falsk alarm og at spiren tvi holder seg fast der inne! Lykke til uansett!!

Skrevet

Huffameg. det var kjempetrist å høre :-(

sender deg en stooor trøsteklem!!!

Skrevet

Var bare fire uker på vei.. Så han tok en underlivsundersøkelse...

Håpet er vel der et sted, men det er tydeligvis lite, fordi han fokuserte bare på SA...:( Har ikke blødningen gitt seg innen onsdag skal jeg på videre undersøkelse til gynokolog. Selvfølgelig er håpet der et sted, men....

Nei, har ikke kommet ut annet enn blod. Men siden ejg er bare fire uker på vei, så ordner kroppen opp selv. Har jeg lest meg frem til! Så.. får vi se når blødningen stopper og hva som evt skjer videre..

Takk for klem'en.. den trenges idag!

Skrevet

nå er d mulig at jeg får mange teite kommentarer på det jeg skriver nå...men om d ikke er noen spire i magen din lenger så vil jeg ikke kalle det en SA....for det er ofte sånn at egget kan vere befrukta og da skiller man ut HCG som gir utslag på en test, MEN det kan og skje at egget IKKE fester seg og går til grunnen og da har man egentlig ikke vært gravid om du skjønner....vil bare si dette fordi det kan vere vondt å tenke at man har mista, lettere å takle at egentlig bare var et befrukta egg som gikk til grunnen..

men for all del ønsker deg masse lykke til og håper at du fortsatt er gravid:)

klem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...