Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt sånn halsbrann at jeg knapt har sovet for hele natten, og nå har jeg vært på jobb, skikkelig dautrøtt med sure oppstøt hele tiden. Tygger gaviscon-tabletter, hjelper litt, men ikke mye.

Noen som har forslag til hva jeg kan spise og drikke som IKKE gir meg halsbrann? Må ha noe lettvint. Føler alt brenner. Håper magen siger snart slik at dette gir seg. Har ikke vært så ille før nå...

uke 32+2, er dfet mulig det nærmer seg slutten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste et sted på BIM at ei hadde kutta ned/ut på sukkerholdige varer, og at dette hadde hjulpet henne masse. Bl.a kutte ut yoghurt og andre produkter med mye skjult sukker. Kanskje verdt å forsøke?

Ellers er Novaluzid tyggetabletter effektive. Jeg synes de hjalp mer enn Gaviscon. Men det er sikkert forskjellig fra person til person og styrken på halsbrannen.

Håper det gir seg :)

Skrevet

for meg hjelper vanilje is :)

Sjokolade og diverse snop greier gjør det verre .. mel også, bakervarer som småboller etc gjør at det blusser opp.

Skrevet

Ikke spis appelsiner.. Det gjør vondt verre. Sliter med dette jeg også. Er i uke 37.. Drikker mye vann, spiser av og til en gulrot, det hjelper litt.

Skrevet

jeg får halsebrann av alt........tom vann=(

gjærbakst er ikke bra!!!!!!!!

Men øl hjelper!!!!!!!---alkoholfritt vel og merke!!!!

Gulrot oxo ja....

is hjelper...ikke sunt, men men....godt!!! Noe godt skal vi ha oxo..he he

Men helt sant, øl hjelper=) Prøv det=) lykke til=)

Skrevet

Ja, til og med vann! Er til å bli gal av.

Brunost, kaffe, cola, og mye som jeg ikke har "identifisert" ennå. Føler jeg får halsbrann av alt jeg spiser.

Skrevet

LOVEHEARTS funker utrolig bra på meg... men nå har jo ikke jeg enorme plager med det, men det er jo verdt et forsøk..?

Skrevet

Jeg er 34+5 i dag og er veldig plaget.... Halsebrannen er ille...kaster opp nesten hver kveld/natt!! Æsj...

Lovehurts hjelper litt med en gang men så kommer det tilbake igjen enda verre, men det er forsjellig fra pers til pers=)

Man må nok bare prøve seg frem=) Øl hjelper meg asså=)

Skrevet

Hei!

Vi er mange som er fanget i denne....

RÅ potet hjelper. Jeg er ikke så glad i det, så jeg rasper litt rå potet om kvelden og legger det i et glass med vann. Morgen etter drikker jeg potetvannet. Dette er et gammelt kjærringråd som funker godt for meg...Drikk et glass hver dag.....

Skrevet

link tyggetabl..funker veldig bra for meg=)

er noe dritt me halsbrann!!!

Skrevet

Siste svangerskapskontroll sa legen min at alle melkeprodukter bidrar til å øke syreproduksjonen, og det stemmer jo faktisk når jeg tenker meg om. Han anbefalte å prøve med sorbet istedenfor vanlig is. Har ikke prøvd enda for fant plutselig ut at flytende gaviscon hjalp (tyggetablettene funka ikke!) Ellers har jeg endelig fått kjøpt sitron og har tenkt til å prøve et glass sitronvann nå. Har hørt at det skal virke bra. Har prøvd det meste annet, og ting virker i perioder føler jeg. Nå for tiden spiller det nesten ingen rolle hva jeg spiser og ikke spiser, halsbrannen kommer som kasta på meg uansett! Men holder en knapp på flytende gaviscon!

Skrevet

Kulturmelk!!! Det hjelper!!! Det "smører" nedover, slik at syra ikke kommer opp... Jeg er mye plaga, får halsbrann t.o.m. av vann, og tar jeg da et halvt glass kulturmelk så forsvinner det med en gang. Rå gulrot hjelper også.

Skrevet

Skrekk og gru... sitron-vann hjalp ikke!!! Ugh, nå er det værre enn værst, det blir gaviscon på meg før jeg legger meg nå!!!

Skrevet

Jeg var ekstremt kvalm fram til uke 20 og klarte nesten ikke noen smaker. Det eneste som fungerte var veldig nøytral mat. Både søtt, surt og salt var forferdelig ubehagelig og endte i oppkast. Jo kjedeligere mat, jo lettere var det for kroppen å holde på det. Ble riiimelig lei av brød/knekkebrød med ost på... I grunnen er det litt det samme med halsbrann. Jo kjedeligere og mer nøytralt maten smaker, jo større er sjansen for at halsbrannen uteblir. Og selvsagt gjelder det spesielt om man spiser noe om kvelden - kjedelig mat er bra her :-)

Skrevet

Melk, vann og Gavison drikker jeg, det hjelper!!! Kaffe, cola, søtsaker, krydret mat er ikke bra..

Men hjelper veldig å ikke spise for sent, og ta Gavison (eller lignende) rett etter et måltid og rett før jeg legger meg.

Skrevet

Nå spiste jeg akkurat en banan for å prøve å lindre restless legs, men jaggu forsvant halsbrannen! Verdt et forsøk?

Skrevet

Banan var greit for meg tidligere oxo, men nå blir det barre verre etterpå..

Men men jenter nå er det ikke lenge igjen........=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...