LinePine*Og Alexandra* Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har en svigermor som krever veldig mye av oss. Hun ringer fler ganger om dagen- for ingen spesiell grunn, gjerne bare for å skravle. krever at vi skal komme på besøk fler ganger i uken og har nå begynt å mase om å ha vår sønn på 4 år på overnatting. For det første: Hun røyker-MYE! og det lukter alltid gammel tobakk av klærne våre da vi har vært hos henne. Hun tar ikke hensyn når vi sier at hun må gå ut for å røyke og hun sitter med røyken i hånden hele tiden. Hun bor i en leilighet på 50 kvm, så det lukter egentlig overalt.. For det andre: Hun er mye syk, og blir lagt inn på sykehus titt og ofte, gjerne på natten, og nå når hun maser om å få ha lillegutt over natten blir jeg veldig nervøs.. tenk om hun skulle bli syk når han er hos henne? og må hentes av ambulanse? Hun har også fått seg trygdebil og vil gjerne kjøre rundt med vår sønn i baksetet. Hadde det vært opp til meg hadde hun ikke hatt lappen! Hun kan virkelig ikke kjøre, er en fare for andre trafikkanter.. så jeg tør ihvertfall ikke la han sitte på! Nå maser hun omtrent hver dag om dette og jeg blir sååå sliten! Hun er jo selvfølgelig snill mot lillemann, men jeg føler det er uansvarlig av meg å gjøre dette.. Hva skal jeg gjøre da? kan jeg si det rett til henne? Hva mener dere? Håper på svar!
mamma050308 Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg hadde sagt det rett ut det jeg mener. Det er tydeligvs eneste måten å få de til å forstå. Men jeg hadde diskutert det med sambo/ mann, da det er hans foreldre. Kanskje han kan komme på en fin måte å si det på? Ikke alltid lurt å lage diskusjon med hormoner rase rundt i kroppen................. Kommer til å sette røykeforbud på svigers hvis de skal passe småtten, det får de bare finne seg i.
mamma`n me baby-gutt og jenta Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 akkurat det med å ligge over ville jeg sagt fra om, der har du en god grunn som hun burde forstå.. om en stund er han jo faktisk stor nok til at OM d skulle skje noe, så takler han det (lærer seg tlf nr til dere osv), + at ambulansepersonell seff tar seg av han. det med bilkjøringen er verre.. hun blir sikkert kjempesåret om du sier grunnen til at du ikke vil hun skal kjøre med han. jeg hadde nok bare sneket meg unna en god stund til, så går kanskjje maset over av seg selv. har også en svigermor som har maset om å passe jenta vår siden hun var 4-5 mnd gammel (helt sant!! hva med pupp?!?), men hun ga seg etter en lang stund. ingen som fikk passe henne før hun var 1,5- 2 år. og hun skal absolutt ikke være hos svigermor alene over tid ennå heller. når hun blir 4-5 år, og kan snakke ordentlig osv, da kan hun få være der noen timer alene. men svigermor har som sagt sluttet å mase om dette, etterhvert forsto hun at vi ikke setter bort ungene våre over lang tid når de er babyer, sånn som datteren hennes alltid har gjort.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 mamma`n (+gutt i mage)og jenta Har ikke bestemora fått passe jenta di enda? Og hvorfor ikke før hun blir 4-5 år?? Synes det bare høres så innmari lenge ut jeg! 1 dag er vel ikke lang tid? Er det en spesiell grunn til det eller? Beklager hvis jeg snoker, men ble bare litt nyskjerrig sjuh!
LinePine*Og Alexandra* Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2008 Takk for alle svar jeg må nok bare bite i det sure eplet og si fra..
Mamman til 2 Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Enig med deg Trultemora. Jeg har termin 20 mars og vi skal i flere bryllup til sommeren så da må vi ha barnevakt. Tror ikke det er noe farlig at poden vår ligger over hos mormor og bestefar med plenty av morsmelk ferdig pumpet Men røyking er selvsagt ikke lov!! Det skal absolutt ikke røykes i nærheten av han!
mamma`n me baby-gutt og jenta Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 fordi hun er veldig ustabil og gjør mye rart.. glemmer å gi ungene mat osv. følger ikke beskjeder som blir gitt, røyker inne, og ikke minst, juger rett å slett. høres kanskje rart ut, men hun gjør d. hvis vi spør om hun har røyket inne, sier hun nei, samma hva som er sant og ikke. samme med mange andre ting. men hun mener d ikke, hun trur faktisk hun sankker sant.. veldig spesiell dame, men ingenting vondt i henne, hun mener alt godt føler ikke jeg kan legge ut mer om henne her, men mannen min er enig, for å si d sånn! hun har faktisk hatt henne 1 dag (planleggingsdag), og det syntes godt at jenta ikke var fornøyd når jeg kom hjem. grunnen til at vi venter er at da er hun stor nok til å snakke sånn at svigermor forstår, og går på do selv (hun kan finne på å glemme å skifte bleie) osv. derfor venter vi. så får vi ta d gradvis frem til vi føler oss trygg, og vesla vil dit. hun har seff fått vært sammen med henne alene, det er ikke sånn at vi ikke tør å forlate rommmet. når jeg har møtt dem på butikk, har de to gått seg en runde selv osv. nå kan d nevnes at hun har vært hos mormor for første gang alene nå i helga, og hun blir 3 år i juni. vi er ikke så ivrig på barnevakt, trives godt med å ha henne sammen med oss. ingen som har spurt speiellt mye om å ha henne alene heller (svigermor ville når hun var baby, men sluttet å spør når hun var rundt 1 år).
lip smacker Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Jenta mi på 5 år har fått være hos bestemor siden hun var 1 år,bestemor bor på 50 kvm,og det stinker røyk i leil.MEN hun røyker ikke inne når hun passer henne! Hun er helt uansvarlig,når det gjelder bilkjøring!!!!!!!!! Så det har mannen min tatt opp med henne,at ikke hun får kjøre med henne i bilen..gikk fint det. Hun gjør ALT veldig annerledes enn meg!!! MEN folk er forskjellige,og jeg er nok bare nødt til å godta at hun får passe banebarnet sitt!!!! så lenge hun ikke utsetter henne for direkte fare!Hun er også syk,men skjer det noe så MÅ jo bare datteren min klare på en eller annen måte å ringe oss/sykehus,eller hun kan gå til naboen,dette går det ann å informere barnet om....Å alvorlige ting kan skje alle,ikke bare dem som er syke!!!! SÅ selvfølgelig skal jenta mi få besøke bestemor,selv om jeg er imot mye av livsstilen hennes! Folk er forskjellige,det MÅ vi godta! Så lenge de er snille mennesker!!! Å jenta mi ELSKER å¨få overnatte hos Bestemor:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå