Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har foreldreansvar for min lille datter på tre mnd'er, og tenker på å flytte til nabofylket. Bf og jeg har aldri bodd sammen før, og under graviditeten hørte jeg ingenting fra han. Etter fødselen har han vel kanskje vært å sett datra si ca 1 time i uka. Jeg har ingen familie eller venner her jeg bor nå, og vil flytte nærmere min egen familie nå som jeg har fått barn. Føler jeg trenger et trygt nettverk rundt meg nå som jeg er blitt mamma, i tilfelle det skulle skje noe. Jeg har liten tillit til bf, og vi samarbeider dårlig. Han fant seg ny kjæreste før ungen var født, prioriterer henne fremfor ungen... Jeg skulle ønske ungen kunne bli kjent med faren, men slik som det har vært til nå har jeg liten tro for at det kommer til å skje... Kan jeg bare ta ungen med meg å flytte, eller har han noe han skulle ha sagt om saken? Er så usikker.. Noen som har vært borti lignende?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Du kan flytte akkurat hvor du vil. Så lenge det er innenfor landet. Synes du skal gjøre det, han virker jo ikke så veldig engasjert. Skulle han ta saken langt, ligger han ganske dårlig an. Husk å tenke på deg selv og barnet ditt!
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Så lenge du har foreldreansvaret alene, så mener jeg at du kan flytte hvor du vil. Om dere hadde hatt det delt, så tror jeg det er innenfor landet.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Har dere noen samværsavtale? I så fall er det jo greit å si fra, og si at dere må lage en ny avtale siden du skal flytte. Nå virker jo ikke bf overvettes interessert, så det burde ikke by på store problemer:) Du kan flytte hvor du vil dersom du har foreldreansvaret alene, og dersom dere deler det kan du flytte innenfor landets grenser. Drit i en uengasjert far, og si at han har fått sim sjanse. Nå må du bygge opp livet ditt sånn at du har det godt. Da kan ungen også ha det bra! i utgangspunktet mener jeg at man skal bestrebe seg på å bo noenlunde nært hverandre, men i sånne tilfeller er jeg steinhard! hans tap!! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Åh så bra! Har vært så nervøs i forhold til dette! Min største skrekk er å måtte bo her helt mutters alene bare for at jenta skal få bli kjent med pappa'n! Vi har ingen avtale oss i mellom, så da betyr det vel at jeg kan flytte hvor jeg vil da..? Noen andre som bor langt unna bf? Hvordan gjør dere det med samvær da?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 jeg flyttet fra barnefar da jeg ble gravid hjem til hjembyen min unna han og han viste overhodet ingen interesse da han fikk vite at hun ble født før hun var 4 mnd gammel! så ble vi ilag igjen (skulle prøve på nytt ja..) og endte opp med at jeg flyttet fra han igjen men da på andre siden av landet! altså vi hadde ingen avtale og han gav f`en i hvor jeg flyttet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå