Gå til innhold

hcg nivå... litt usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

kanskje dere jenter her inne vet...

Er gravid i uke 11 så hører strengt talt ikke til her inne ennå ;-)

Gjelder måling av hCg.

Var hos legen i uke 10, da jeg var 9+2. Fikk blandt annet målt hCg nivået i blodet. Var på over 200 000. Er dette normalt?

Føler det er mye.. redd og glad samtidig. Burde da i allefall være et tegn på at der er en spire der inne som vokser. men lurer likevel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du trenger ikke å vare redd...hcg nivået varierer veldigt mye=) så lenge de ikke er veldigt lavt trenger du ikke og vare redd,og viss de skulle vare farligt så hadde din lege informert deg=) lykke til

Skrevet

fra 45 til 200 000 er helt normalt rundt denne tiden om du søker hcg på www.google.no vil du finne ulikesider der det står om hcg måling.

At hcg målingen er høy kan bety flerlinger om legen misstenker det vil de vanligvis henvise til tidelig ul.

lykketil

Skrevet

ok.. tusen takk for svar jenter!!!

var på tidlig ul da jeg var 7+5 og der så vi kun et hjerte som banket, så da er det vel ingen sjans for at en til "dukker opp"?

Først slappet jeg heeelt av da jeg fikk beskjeden om fine, høye hcg tall. Tenkte at "da er evl sjansen for en livlig frisk spire ganske så stor og jeg kan slutte å engste meg for MA og SA " .. men så tok det en vending i tankegangen min... begynte å tenke at høye hCg tall kanskje kunne indikere på sykdom hos foster? aner ikke hva som fikk meg på de tankene men.. idiotiske meg!

Skrevet

Høyt HCG-nivå er ikke farlig og fosteret tar ikke noe skade av det. Jeg har selv enormt høyt HCG-nivå (har hatt det hele svangerskapet og har kun 1 i magen). Siden kroppen min overproduserer HCG har dette påvirket stoffskifte mitt som er skutt til himmels. Dette har igjen gått utover forbrenningen (som innvirkes av stoffskiftet) og jeg har bare gått ned i vekt (11 kg tilsammen). Dette har gitt meg diagnosen hyperemesis og mange plager i svangerskapet, men det er jeg som er plaget, ikke gutten i magen min. Selvom jeg har vært innlagt på sykehus flere ganger pga underernæring og dehydrering har han ikke tatt skade av noe som helst.

Skrevet

Uff da "Anonym"... det hørtes jo slitsomt ut!!! En klem til deg *klem*

Men så godt at din lille i magen ikke tar skade av det da :-)

Hva var dine nivåer, vet du det?

Det er altså sansynligvis ingen fare med høye verdier.. kanskje motsatt? Større sjanse for at alt går bra? Uff... jeg henger meg opp i småting :-/

Lykke lykke til videre til deg!!!!

Skrevet

Hei,

Jeg husker det for ikke lenge siden var en annen som spurte om hcg -nivaaer, og da var det en som hadde lagt inn en skala som viste nivaaene som er vanlige i forhold til hvor langt du har kommet. Tror det var paa 2. trimester, men du kan jo lete litt i sidene paa 1. og 2. trimester og se om du finner det. Ellers kan du jo google det opp, slik en annen anbefalte.

Skrevet

takk for svar.

Er ikke lett for å finne info når jeg googler, i allefall ikke sider som sier at 200 000 er en normal verdi, men veldig godt å få snakket med dere og slik kanskje dele erfaringer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...