Bare meg... Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Hei! I mitt forrige svangerskap var jeg i kjempefin form i starten, kan ikke huske at jeg var trøtt en gang jeg. Denne gangen er ting litt annerledes, men jeg skal jo egentlig ikke klage for er ikke så kvalm at jeg kaster opp og slikt. Men, allikevel så er jeg litt sånn småuggen stadig vekk og føler at det skal SÅ lite til før jeg blir uggen, akkurat som jeg balanserer på en knivsegg, at plutselig kommer det! Enkelte ting pjeg ikke orker tanken på engang, ting som jeg aldri ville hatt noe problem med før. Og å skifte bleie på veslejenta fører noen ganger til at jeg brekker meg. Men, i stad skulle jeg ta opp klesvasken fra kleskurven, lukta jo ikke eller noe sånt, men så plutselig bare brakk jeg meg skikkelig, helt til jeg var redd at jeg skulle kaste opp. Men, jeg gjør jo ikke det! Så, klesvasken den ble bare stående den....... Føler meg liksom helt på bærtur? Jeg er jo ikke kvalm heller, så det føles litt sånn irrasjonelt? Andre som føler at de er litt på bærtur eller, og kanskje opplever litt sånn merkelige ting dere vil fortelle om, så kanskje jeg ikke føler meg SÅ dum? (c: Ønsker alle en strålende dag!
Bare meg... Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. februar 2008 Jaja...det er vel bare meg da....hihi....(c:
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Hei! Jeg har aldri kasta opp i svangerskap før, men nå brekker jeg meg og har kasta opp flere ganger til nå. Plutselig bare kommer det opp... Jeg har vært ganske dårlig frem til nå, begynner å bli bedre. Var ikke kvalm før jeg var 5-6uker, men så satt det til for fulle mugger, og jeg måtte ligge hver dag for jeg var så kvalm Har vært på bærtur jeg og kan vi vel si
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Er med på blåbærtur Har ikke vært noe særlig plaga med kvalme før den siste uka (er 7+4 i dag). Men nå kommer det plutelig snikende. Skal ikke klage for jeg har fortsatt ikke kasta opp, men er sånn fyllesjuk-uggen! Kan plutselig brekke meg av ting jeg også, så det er nok ganske vanlig (håper jeg). Jeg merker at kvalmen kommer når jeg begynner å bli sulten, så jeg har gått til innkjøp av disse nye rugkjeksene som har kommet (i sånn rund plastboks-samme som havrekjeksene som har vært i alle år). Håper de er litt sunnere enn mye annet. Vi får være glade så lenge vi slipper oppkastet!!
Bare meg... Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2008 Ja, vi får vel først og fremst være glad for at vi slipper å kaste opp vi som gjør det!!! Rart det der med at lukter og tanker på ting kan påvirke en så mye. (c:
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Hei! Høres ut som mitt første svangerskap. Et godt råd er å slappe av mye, jeg kunne ikke få nok søvn i denne perioden sist. Jeg gikk kvalm i hele svangerskapet nesten, men kastet ikke så mye opp. Du vil oppleve masse ting du syntes er rart, men jeg kan trøste deg med at det meste er normalt. Lykke til videre
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt, men brekker meg rett som det er. Rart å brekke seg uten å være kvalm...Men når jeg brekker meg så kjenner jeg at det vrenges i magen og så svir det i magen og halsen av syra. Ekkelt. Spesielt do-lukter, tannbørsting og lukten av sopp-suppe sliter jeg med. Litt rar jeg også altså
Bare meg... Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2008 Hihi....godt å høre at jeg ikker alene om å være rar! Var så normal i forrige svangerskap, men nå føler jeg at det er noe som har tatt kontroll over kroppen min, hormonmonsteret! Jeg er jo egentlig ikke kvalm, bare plutselig brekker meg av rare lukter, så godt å høre at du kjenner deg igjen skrekkblanda fryd! (c:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå