Gå til innhold

Kristne og klarsynte..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at serien "Jakten på den 6 sans" begynte på TVNorge så er det en ting som forvirrer meg litt. Jeg vet ikke om det er tilfeldig, så derfor spørr jeg her inne. Veldig mange jeg vet, som er kristne, avfeier dette som noe tull. Men hvis man er kristen tror man ikke da på sjeler og sånt? Eller er det bare fordi det på en måte ikke er aksepert å tro på.

Eller er det bare de jeg kjenner som er sånn :) ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det har noe med at sjelen enten er i kroppen eller hos Gud (fortrinnsvis, he, he) i følge kristendommen. Den skal/kan ikke være her på jorden etter døden. Spøkelser eller ånder advares det mot å tro på i bibelen. Tror det har noe med at det ikke er av Gud, altså har slike saker med djevelen (eller avgudsdyrkelse) å gjøre.

Så hvis du er kristen så er du "programforpliktet" til å ikke tro på spøkelser.

Men det er bare noe jeg tror, da...

Skrevet

Man kan tro på spøkelser selv om man er kristen. Men i bibelen står det at man skal la de døde være i fred, og det betyr vel at man ikke skal kontakte åndene på noe vis.

Skrevet

Rart at du kjenner kristne som fornekter sånt, for er man kristen, vet man jo det finnes både gode og onde ånder. Og spøkelser.

Snakkes om dette i Bibelen.

Jeg er kristen,og har sett sånne ting,så for meg er det ike unaturlig i det hele tatt.

Skrevet

Man kan jo ikke IKKE tro på "fornemmelser" når man er kristen; disse "fornemmelsene" kan jo være både gud og djevel alt ettersom. Men inntrykket er at det er "enklere" å avfeie hele overnaturligheten på sånne ting fordi det så lett kan gli over i okkultisme, og det at man lett kan mixe hvilke ånder man er i kontakt med (gode/onde). Sånn opplevde i alle fall jeg det da jeg var mer aktiv kristen. Selv avfeier jeg det ikke i det hele tatt og stoler på "intuisjonen" min når det kommer til steder og folk med dårlig "atmosfære" rundt seg. Viser seg ofte at det er riktig, uansett hvor følelsen kommer fra...

Skrevet

Hei, Northernlights.

Jeg har nok flere i min omgangskrets som tror på spøkelser enn bare på Gud ;-)

HI lurte jo på hvorfor så mange kristne stiller seg kritisk til slikt og jeg kom med min antagelse. Det jeg baserer det på, er hva jeg har lest og venner som har ultrareligiøse familier eller venner (Læstadianere og jehovas vitner).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...