Gå til innhold

Hjelp en fortvilet kvinne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som vet hvilke skader det kan gi fosteret ved vaksinering mot røde hunder?jeg fikk den vaksinen i november,og helsesøstra sa at jeg ikke måtte bli gravid innen ett halv år.å nå er jeg jo det da..har en gutt på 8 måneder,og synes det er fælt å tenke på abort,men hvis barnet ikke er friskt velger jeg det.hjelp noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikker jeg, men ring Helsesøster. Det går sikkert helt fint, men snakk med lege eller helsesøster så slipper du å bekymre deg!

Skrevet

Det som kan skje er vel at barnet/fosteret blir syk inni mgen..

Men ring legen og spør!

Skrevet

Hvilke skader vet jeg ikke, men du bør ta kontakt med legen din som henviser deg videre til sykehus for å ta en tidlig ul. Der vil de sjekke evt fosterskader.

Jeg er i nesten samme situasjon som deg. I begynnelsen av desember tok jeg flere vaksiner deriblant mot gul feber, som er en såkalt "levende" vaksine(som også røde hunder er.) Jeg visste ikke at jeg allerede var gravid, og ble derfor helt fra meg av bekymring. Fikk henvisning fra legen til Riksen, og skal dit den 3. mars. Gruer meg fælt.

Lykke til, dette går nok bra for begge våre spirer:-)

Skrevet

Du får bare spørre helsesøter om hva som kan skje..

For kan være de har en sikker grense, men at det er god sjanse for at fosteret ikke tar skade før den tid..men at de helgarderer seg med 6 mnd.

Men jeg kan ikke noe med dette, så du må nesten bare spørre en fagpersonell..

Skrevet

Du bør kontakte fastlegen din og få rekvirert en Ul for å sjekke at alt er ok. Har en venninne som jobber i forsvaret og som tok mange vaksiner da hun var 5 uker på vei. Da fikk hun beskjed om å vente 3 mnd med å bli gravid, og så ble hun litt perpleks fordi hun faktisk var gravid. Hun kom seg til lege fordi hun var engstelig, og det var med god grunn: Fosteret var dødt, sannsynligvis pga vaksinene. Kom deg til legen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...