Gjest Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Min lille håpefulle jente på 3,5 år har det med det at hun ikke vil bæsje i do. Hun "sluttet" med bleier i høst, men har fortsatt bleie om natten og når hun må bæsje. Men hun er veldig dårlig på å si i fra til oss, og i barnehagen at hun er nøden. Av tidligere erfaring har vi ikke mast på henne med dette bleiestyret, for vi gjorde det med første mann og det ble litt mye for henne og fikk stadig tilbakefall... Så klok av skade med nr 2 så venter vi fortsatt på resultater når vi titter ned i doskåla. Så når hun må bæsje, så gjemmer hun seg bort og gjør det i trusa Men ikke nok med det, hun synest tydeligvis at bading i badekar og bæsje i vannet, er også to ting som bør høre sammen. Hjelp... Det blir mye vasking det her.. Vi har forsøkt å gi premie de få gangene hun faktisk har gått på do og fått det til, men det hjelper ikke. Er det noen der ute som har noen gode råd til oss?? Har nemlig snart et bleiebarn til, og derfor hadde det vært deilig å bli ferdig med klinet..
Heidi <3 Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 hei.. jeg jobber i barnehage og noen ting som går ann og "lokke" med er å forklare og gjøre det lidt mystisk det med at bæsjen faktisk forsvinder i do.. at de så gjerne vil ut på rutsje tur i vannsklia.. Gjør det morsomt.. tull lidt med det.. vis det frem med feks. at putte andre ting i do.(selvfølgelig ikke ting som kan skade doen.) eks. en seigmann.." se nå skal seigmannen ut på tur.. hade' go tur... smile og tulle lidt.. jeg veit jo ikke hva dere har prøvd, men kansje en artig vri kunne hjelpe.. Barn elsker humor.. håper at det vil hjelpe.. lykke til
Morgonfuglen Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Sonen min er snart tre år, og han bæsjar heime på do, men ingen andre stader. Han nektar plent å gå på do i barnehagen, sjølv om vi seier at det er akkurat det same som å gå på do heime.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Vi sliter m akkurat det samme(sett bort fra i bdevannet da)... hun SKAL ha bleie på seg, går inn i dusjen å gjør sitt der(i bleien) å roper når hun er ferdig! Jeg har lokket m klistremerker, glansbilder, "forundringsbox" (boks m mye fint nips i ),men ikke på villkår. Hun sier selv at hun skal begynne å gå på do til sommeren,så vi får se.... begynner å bli litt slitsomt det her!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 må vel legge til at hun er tørr om natta og på dagen... så der er hun flink! bare vi får bommelommen og i do så blir jeg glad!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 jeg fikk dattern til en kamerat til å bæsje i do for første gang hos meg. hadde sånn wc-blått oppi, og jeg sa at bæsjen ble blå når den havnet der.... det var veldig spennende å se om den ble det altså! og vannet rundt var jo blått,så bæsjen så blå ut. etter det bæsjet hun i do,så lenge det var blått oppi der....
emma 4 år Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 hei! med emma vi prøvde med klistremerker. hver gang hun tissa eller bæsja på do, hun kunne lime en ballong. bæsj på do kom litt senere. første gang var i BHG, da vi hadde stoppet å "masse" litt henne med det. jeg tror det var for mye press på henne. jeg ville også bare si til deg at det er helt normalt at de bæsjer eller har lyst på bæsje i badekaret. de slapper av... og hop en liten båt kommer. kan du tilbud do når hun bader? eller... vel... jeg la døren åpent da jeg skulle på do også. bare for å vise henne at det er enkelt og så er vi ferdig med den. rett og slett. men er du gravid? fordi barn kan av og til "gå tilbake i utvikling" når mama er gravid. hvis du skønner hva jeg mener.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 Når jenta mi var 1 år starta vi med pottetreninga... satte henne på potten og blåste såpebobbler og hadde sanne sangkort med bilde på sann at hun kjente igjen sangene på bilda på kortet... (Fekk FULL oppmerksomhet) Men det var kun når hun sat på potten vi gjorde dette. Det forstod hun ganske fort så hun krøp ut på badet og pekte på såpebobblene som stod oppe på badskapet og på sangkortene når hun ville holde på med dette. (vart ganske ofte) Da satte vi henne på potten og når hun var lei av å sitte der tok vi det bort. Ingen press om at hun måtte bæsje eller tisse bare det at hun ble vant med å sitte der å synest at det var gøy:) Så begynte vi med å sette henne på potten når vi såg at hun skulle bæsje (såg at hun presset) og etter ca 3 mnd sa hun fra selv når hun skulle til å bæsje!!! (Pekte på rompa å sa dæ dæ!! Da var det bare å ta henne å springe for da kom det idet hun sa det. Men ble flinkere å flinkere at hun sa ifra og klarte å vente til at hun satt på potten. Det går faktisk bare man er tolmodig å gjør det spennende å gå på potte:) Er bedre å begynne så tidlig, er enklere da enn når de er 2 -3 år da har de egne meninger om allt da å det blir en sperre å gå på do å bæje Blir det samme som for oss at vi skulle begynne å bæsje i bleie. Det hadde vi med synest var vanskelig. Nå er hun 2,5 og har sluttet å bruke bleie:) Sier ikke at det funker på alle men for meg gjorde det det iallefall!!
lilletrollet Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Vår redning ble å gi det hele et nytt navn. Bæsj ble til haisjokolade og tiss til haibrus og så gjorde vi ganske stort nummer ut av at det skulle ned i havet til haien. Så da var det er grei sak når han først beit på det. Har også prøvd med klistremerker ol med heller dårlig resultat. Han ville klistre mange fler enn det ene han skulle og gjerne hele skåla på en gang. Da var litt av vitsen men belønning borte for da ble det heller en krangel om hvor mange og hvor de skulle klistres. Lykke til
MMAA Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 Hei! Vi har og en treårig gutt som nettopp har blirr törr på dagen, både når det gjelder bäsj og tiss, det er veldig göy! Han syntes bäsj var utrolig spennende, vi brukte potte veldig mye, så da ville han se bäsjen og studere den nöye, först var det sjokoladebäsj, nå er det slange bäsj Og han har de söteste forklaringer på å forklare hva som skjer når den havner i do "ouiouiouihusss....oui...plopps! ned i vannet slangebäsjen!" For det kuleste var jo å bäre bäsjen til do, etter en liten visningsrunde til alle hjemme og å trykke på spyleknappen! Vi kjörte på langtur til min familie nettopp, da vi kom fram etter mange timers biltur var ikke mine foreldre kommet hjem fra jobb, og huset var låst. William måtte bäsje, sa fint i fra "oooohh....nå kommer bäsj! nå kommer bäsj!" og jeg löp bak i hagen og fant et mystisk hull han kunne bäsje i, på gresset. Problemet var jo at han syntes det var så fint å bäsje ute, så da gikk han bare og bäsjet på verandaen og i gresset når han fölte for det, og vi var i både bursdagsselskap og i dåp, og han totalt usjenert satte seg og trykte mitt blandt alle gjester! Vannvittig morsomt! Vi spökte om at vi måtte kjöpe sånne hundeposer om han skulle fortsette sånn. Fantastisk nok, når vi kom hjem til oss selv, var det rett på do og potta igjen! Nå vil han sove uten bleie også, og vi prövde i natt, men da tissa han på seg. Men hva synes dere? skal man, når de vil selv sove uten bleie, la de gjöre det selv om de tisser på seg? Eller skal man vente til et visst anntall törre morgenbleier? Jeg er jo litt redd for å miste sjansen nå som han har initaivet til det.. Nå er jeg gravid igjen, og vi spöker med at vi må nyte dette halvår uten bleieskift MA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå