Gjest Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Jeg holder på å planlegge 30 årsdagen til mannen min, som finner sted i november. Har funnet lokale, band, ja alt. Men her er dillemaet: Bandet koster 85.000... Er det da frekt å kreve inngangspenger istedet for gaver? Mannen min vet ikke om dette selskapet i det hele tatt, dette skal være en overraskelse. Og bandet er favoritten hans blanft norske artister, så det hadde bare vært megastilig å fått dette til! Men er det frekt liksom? Jeg må ta minst 400 i inngangspenger for og klare å få til dette. Hva synes dere?
Gjest -<<- Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Ikke frekt, men økonomisk risikabelt.
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Ikke frekt, an sich, men det gir jo folk en antakelig utilsikta grunn til ikke å gå.
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Pila, jeg kan betale dette selv, men om jeg kan slippe å ta alt alene, hadde det vært fint:-) Og sug lut, er vel ganske vanlig å bruke rundt 400 kroner på en 30 årsgave? Vi var i 30 årsdag hos en kamerat for ikke lenge siden, og han fikk gavekort på 600 fra Bohus.
Gjest -<<- Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Da er det jo bare å kjøre på. Presisér inngangspengene i innbydelsen og be om påmelding?
Huldretuss Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Absolutt ikke frekt! Jeg hadde synes det vært helt supert. Mye bedre med band en gave. Folk har så mye likevel, og bandet får jo hele selskapet glede av. Hvis bandet er bra da :-)
6Ymamma Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Kan du ikke kalle det for et spleiselag da? Høre om folk vil være med å spleise på dette? Da virker det kanskje ikke så frekt i manges ører=) Det er jo en sjanse å ta...
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Tja, hadde aldri gått i en Ole Ivars bursdag gratis eller ei, liksom:p
Gjest Mylian er svimmel Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Tror jeg hadde villet fått betalt for å gå på en fest med ole ivars
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 Synes dette var litt drøyt jeg da. Kan umulig ha en ordinær økonomi når slike ting planlegges. Og jeg vil si at det er tanken som teller og ikke pengene. Så klart jeg skjønner godt at det hadde vært artig med en slik overraskelse, men så mye penger for et band og i tillegg 50.000 for selskapet. Det vil jeg kalle og legge lista litt høyt og en smule materialistisk...
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #12 Skrevet 25. februar 2008 Anbefaler anonym å lese samme tråd på skravle før du kaller HI materialist..... har absolutt ikke inntrykk av at dette er stormannsgalskap, men om det er en strålende ide er jeg usikker på, etter at jeg hørte hvilket band det var, hehe.... Jeg syns forøvrig ikke 400 kr er veldig mye å gi i en 30 -årsdag, så jeg syns ikke det er frekt å be om det i stedet for gave.
6Ymamma Skrevet 25. februar 2008 #13 Skrevet 25. februar 2008 Stormanngalskap å oppfylle et ønske til sin kjære??? Nei nå får du gi deg!
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #14 Skrevet 25. februar 2008 Jeg tror ikke vi er stormannsgale noen av oss, iallefall ikke mannen min:-) Pga sykdom har vi ikke hatt mulighet til å gjøre noe som helst egentlig, hverken ferie eller annen moro. Ole Ivars er kanskje ikke det hotteste å hyre, men det er nå engang sånn at han digger dem:-)
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #15 Skrevet 25. februar 2008 Hvis den var til meg, siden jeg var den eneste som brukte ordet stormannsgalskap, ville jeg lest innlegget mitt en gang til litt nøyere, 6Ymamma....
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #16 Skrevet 25. februar 2008 Synes ikke det er frekt, men får håpe vennene deres har råd til det. Det hadde nemlig ikke vi hatt:(
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #17 Skrevet 25. februar 2008 Å bruke pengar på opplevelsar er ikkje materialisme
KaMa Skrevet 25. februar 2008 #18 Skrevet 25. februar 2008 Mulig vennene deres er fans av Ole Ivers, så derfor vil de faktisk komme på konsert i en bursdag og i tillegg betale 400 spenn for det. For meg ville noe sånt vært dødfødt. Noen ønsker å gi personlige gaver, noen liker faktisk å gå ut og finne noe spesielt til den som har bursdag, noen ønsker å gi bort noe som kanskje minner om relasjonen mellom dem og bursdagsbarnet. Gave i tillegg til 400 kr til konsertutgifter er det passe drøyt å forvente. Ellers syns jeg det er et sjokkerende honorar å betale til et danseband.. Men så er ikke helt dansebandmusikk min greie.. ..og som noen over nevnte, å være tilstede på en Ole Ivers konsert burde omtrent blitt ansett for en gave i seg selv..
KaMa Skrevet 25. februar 2008 #19 Skrevet 25. februar 2008 Og jeg ser nå at bandet heter Ole Ivars, ikke Ivers..
Alabana Skrevet 25. februar 2008 #21 Skrevet 25. februar 2008 Jeg ville aldri bedt mine venner om 400 for en 30-årsdag. Til nød 200. En bursdag koster å holde, det er ikke gjestene som skal stå for hele regninga. Ikke vet jeg hva slags venner du har, men jeg ville aldri bedt mine venner om det. Er ganske sikker på at flere ville reagert, om ikke høyt, så hvertfall når du ikke hører på. Selv om dere kan gi 600 i gavekort, er det ikke sikkert alle er i den situasjonen.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 25. februar 2008 #22 Skrevet 25. februar 2008 Jo, men jeg betaler ikke for å gå på festen, jeg betaler for en gave JEG vil gi.
solstråle69 Skrevet 25. februar 2008 #23 Skrevet 25. februar 2008 Synes det var en strålende idè! Personlig setter jeg alltid pris på å få beskjed om hva "bursdagsbarnet" ønsker seg - hva JEG har lyst til å kjøpe kommer faktisk i annen rekke, bare hovedpersonen blir glad! Dette høres ut til å bli en super fest, hva andre dibbere mener om Ole Ivars er jo revnende likegyldig. Og 400 kroner for en 30-årsgave har sikkert omgangskretsen deres råd til, ellers regner jeg ikke med at du hadde foreslått det. Go for it! :-)
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 25. februar 2008 #24 Skrevet 25. februar 2008 Jeg synes ikke det er frekt, men følgen kan dessverre bli at flere velger å ikke komme som følge av prisen. Håper jo såklart på det beste for deg og at dere får en kjempe fest, men du må, for sikkerthetskyld, være forberedt på at du selv kan ende opp med store deles av regningen. Og bandet skal jo ha betalt om de spiller for 10 eller 100.
Meg og knoll&tott Skrevet 27. februar 2008 #25 Skrevet 27. februar 2008 Hei:) Synes dette var en god ide!!! En opplevelse for livet. Jeg hadde bidd kjempegla for en konsert med favotittbandet. For å lufte stemningen, såkandujota en ringerunde til dem du tenker å innvitere og hør om di blir med på et spleiselag som gave. Da vil du fort merke ka folk synes:) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå