Fødeklar_ja! Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Heisann! Jeg har ei lita tulle på straks 5 måneder som bruker meg som smokk hver kveld og jeg er mildt sagt veldig lei av det... Har begynt å gi hun litt grøt om kveldene i håp at hun skulle sovne lettere, men den gang ei Håper noen kan komme med noen tips om hvordan eg kan få henne til å sovne av seg selv i senga si på kvelden og ikke med puppen.. Nå er det sånn at hun sover en del på dagen og er så oppe til ca kl 22, da går jeg opp og får henne til å sove, hun sovner som regel lett, men våkner når jeg løfter henne ver i hennes seng og da er det påan igjen med pupp, så tilsammen kan legginga ta en 2-3 timer og det er veldig slitsomt. Har en sønn på snart 3 år som også krever sin del oppmerksomhet på dagen, så vil så gjerne ha kveldene for meg selv. Har lyst å prøve en mild ferber metode på henne, får vel sikkert mye pes for det nå regner jeg med, men jeg vet ikke hva anna jeg kan gjøre?? Ikke tar hun smokk, ikke vil hun drikke fra flaske og ikke tutkopp, ikke vil hun ha sutteklut heller. Har prøvd å legge genseren min der så hun lukter meg, men det eneste det fører til er at hun ligger å gnir ansiktet inn i det til hun blir kjempe sint =( Please få noen råd før jeg blir gaaal
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Detter er jo nesten som jeg skulle ha skrevet det... Har ikke så mye råd og gi pga at jeg sliter med det samme. Det vi gjorde i helga som ser ut til og fungere er at vi flyttet henne på eget rom+ at jeg tok et helseteppe og rullet sammen til en pølse, la det som en hestesko i segna og la hode godt inne i den hesteskoen om du skjønner?? Da ble det lunt og godt.. Jeg sluttet også og ligge å amme om natten, da ungår jeg at vi begge sovner i senga våres.
Fødeklar_ja! Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2008 Har prøvd det jeg også, uten fink =( Men tenkte at jeg i kveld skal legge en dyne under henne og et lammeskinn så det blir lunere, håper det funker.
Yrha Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Ikke la henne ligge og skrike før hun er minst 6 mnd, må jeg først si! Jeg er heller ikke tilhenger av Ferber, men har sittet ved senga og brukt 'hysj'-metoden, som har fungert bra. Vi har også en gutt som ikke tar smokk. Han er veldig urolig når han skal sove, og kaster hodet fram og tilbake helt til han har sovnet skikkelig. Vi har tydd til pappan, som tar over legginga når lillegutt har fått spist seg ferdig ved puppen. Han blir roligere av pappaen sitt nærvær. I senga har vi en pølse av helseteppet rundt hodet, sånn at han kan presse ansiktet mot den. En annen ting, som vi har praktisert hele tida, er at han får sovne i vår seng. Når vi kommer og legger oss, løfter vi han over i sin egen seng, og da er han i så dyp søvn at han ikke våkner. Prøver selvfølgelig å legge han i egen seng først når vi legger han, men hvis han protesterer så er det over i vår seng. Som sagt, så er jeg ikke tilhenger av Ferber. Jeg tror at tålmodighet, og små forandringer over lengre tid er svaret. Dette gir babyen en myk overgang til å sovne lettere selv.
Yrha Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Og en annen ting som du nevner her, ja: mykere underlag i senga gjorde underverker. Han nekta å ligge i senga i det hele tatt før vi la på en myk overmadrass Håper det funker for dere også
Fødeklar_ja! Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. februar 2008 Takker for råd =) Blir nok en mild blanding av hysj og ferber her nå, det er pappan som skal få krype til korset her nå og se om vi får henne i seng så hun sovner av seg selv nå, funker absolutt ikke når jeg prøver det, blir bare kjempe sint
madame Mim Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 har et tips til, har du prøvd å legge babyen tidligere? Babyer trenger mange timer søvn om natta, å blir dem overtrøtte er de myyyyyyye vanskeligere å legge. Etter jeg starta med å legge tulla mi 18.30 går leggingen som en drømm i forhold til tidligere
madame Mim Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 glemte foressten å si at jeg konsekvent legger henne i senga, før hun sovner ved puppen. blir litt styr før hun spovner, men hun er blitt mye flinkere å finne roen selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå