Gå til innhold

Dere med stillesittende jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter forran datamaskinen hele dagen og har skikkelig problemer med hoftepartiet. Synes det er ubehagelig å sitte og mister følelsen på baksiden av lårene og rompa. Er det flere som har det slik?

Tenkte jeg skulle ta det opp med legen for det er et slit å sitte på jobb 7,5 time. Føler at jeg er skikkelig ineffektiv når jeg hele tiden må reise meg å strekke på beine og massere rompe og lår. :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er programmerer og sitter da mye foran maskinen på jobb. Jeg ble sykemeldt pga bekkenplager som ble mye verre etter lange dager i en ikke så altfor god stol.

Skrevet

JAAA!!! Så bra å lese at vi er flere. Jeg har begynt å merke "noe" i bekken/hofte partiet, og etter en hel arbeidsdag på kontorstolen våkner jeg nå flere ganger per natt pga vondt.

Også jeg får vondt i rompa, og har også de siste dagene fått en slags stivhet i korsryggen. I helga var det mye bedre siden jeg slapp å sitte stille hele tia.

Vurderer å få halv sykemelding pga dette, men kvier meg litt siden jeg er bare 14 uker på vei.

Skrevet

Du burde komme deg til fysioterapeut. Hørest ut som om du har en begynnende bekkenløsning/låsning. Jo tidligere du setter i gang behandling, jo lengre til det blir virkelig ille.

Syns selv det var ille å skulle be om sykemelding. Var sykemeldt mye de første mnd pga kvalme og når den ga seg kom bekkenløsningen. Litt flaut å være sykemeldt hele svangerskapet liksom, men det er jo viktig å fungere i jobben og bekkenløsning er ikke noe du skal "holde ut" da blir det bare verre og du kan komme til å slite med det etter fødsel også.

Skrevet

mente viktig å fungere hjemme også og ikke bare i jobben......

Skrevet